Veelgestelde vragen

De toppers onder de veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik een reservatie annuleren?

    Annuleren doe je gemakkelijk zelf via de link in je reserveringsbevestiging. Ben je deze kwijt? Je kan hem gemakkelijk opnieuw opvragen

    1. Open je reserveringsbevestiging
    2. Ga naar Reservering annuleren? en klik op de link
    3. Bevestig dat je de reservering definitief wil annuleren. En klaar is Kees!

    Goed om te weten: de reservering is pas geannuleerd wanneer je deze stappen hebt doorlopen en een annuleringsbevestiging hebt ontvangen. De kosten die het hotel als gevolg van annuleren in rekening brengt, zijn afhankelijk van de annuleringsvoorwaarden. Indien je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, kun je een beroep doen op de verzekering om de kosten terug te vragen.

  • Hoe kunnen prijzen per dag verschillen?

    De prijzen van de aangeboden Specials en kamers zijn opgebouwd uit flexibele tarieven. De hotels kunnen 24 uur per dag hun prijzen en beschikbaarheid aanpassen op HotelSpecials.be. Afhankelijk van de beschikbaarheid kunnen de hotels nog een prijswijziging toepassen op het huidige tarief.

  • Kan ik extra voorkeuren opgeven?

    Ja, je kunt tijdens het reserveren extra voorkeuren opgeven. Deze zal naar het hotel worden verzonden zodat zij op de hoogte zijn van de wens en hier rekening mee kunnen houden. Het kan zijn dat voor bepaalde wensen (zoals een ander kamertype of bepaalde faciliteit) een toeslag geldt. Hoewel het hotel altijd rekening probeert te houden met jouw wensen, is een voorkeur echter geen garantie. 
     

    In het geval je nog extra voorkeuren na de reservatie wil opgeven, dien je direct contact op te nemen met het hotel. De contactgegevens van het hotel vind je terug op de reserveringsbevestiging.

    Indien jouw voorkeur van medisch belang is dat je boeking ervan afhangt, adviseren wij je om hier vooraf contact over op te nemen met onze klantenservice via het contactformulier

  • Waar kan ik terecht met vragen over de beschikbaarheid van een kamer?

    De actuele beschikbaarheid kun je via onze website controleren op de detailpagina van het door jou gekozen hotel. De beschikbaarheid van een kamer kan per dag, zelfs per moment, verschillen. Indien er geen kamers worden getoond op de door jouw gekozen datum, zijn er geen kamers beschikbaar.
     

  • Hoeveel moet ik betalen om kinderen mee te nemen?

    Voor kinderen gelden in sommige gevallen speciale kamerprijzen. Deze prijzen verschillen per hotel en per leeftijd van het kind. De zogeheten kinderprijzen zijn alleen van kracht bij 2 betalende volwassenen op de kamer. Wanneer je een reservering maakt voor 1 volwassene en 1 kind wordt de prijs voor 2 volwassenen berekend. Meestal zijn de prijzen en beschikbaarheid voor een extra bed voor 1 kind op aanvraag beschikbaar.

    Wil je een kamer boeken voor jou en kind(eren)? Wees zeker van een extra bed door in de kameromschrijving goed te lezen voor hoeveel personen de kamer is en wat de samenstelling is van de bedden. Ben je hier niet zeker van? Neem dan contact op met onze klantenservice.

    Wil je kinderen tot 12 jaar gratis meenemen? Dat kan! Beschouw snel onze Family Specials: Family Specials - bij deze hotels mogen kinderen gratis mee (hotelspecials.be)

  • Kan ik mijn huisdier meenemen?

    Ieder hotel heeft zijn eigen beleid met betrekking tot huisdieren. Sommige hotels laten geen huisdieren toe en in andere gevallen wordt er een vergoeding gevraagd voor het meebrengen van een huisdier. De kosten hiervoor vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel. Neem jij een huisdier mee? Meld dit dan altijd bij je reservering om problemen (of extra kosten) ter plaatse te voorkomen. Beschouw hier alle huisdiervriendelijke hotels.
     

  • Op welke manieren kan ik betalen?

    De servicekosten en kosten van een eventueel afgesloten annulatieverzekering (en de verblijfskosten in geval van een vooraf betaalde Special) kun je betalen via iDEAL of creditcard. HotelSpecials accepteert MasterCard, Visa en American Express. Bij een telefonische reservering is het niet mogelijk de verschuldigde kosten met iDEAL te voldoen.

    Voor de meeste Specials geldt dat de verblijfskosten ter plaatse bij het hotel moeten worden voldaan tijdens het in- of uitchecken. Voor meer informatie over de specifieke betaalmethoden van de verblijfskosten ter plaatse kun je contact opnemen met het door jou gereserveerde hotel. De contactgegevens van het hotel vind je terug op de reservatiebevestiging. 

  • Je reserveringsbevestiging kwijt of niet ontvangen?

    Heb je meer dan een half uur geleden via HotelSpecials geboekt, maar nog geen reserveringsbevestiging van ons gehad? Wij hebben onderstaande stappen opgesteld om je hierbij te helpen:

    1. Controleer eerst of de bevestiging in de map met ongewenste mail terecht is gekomen. Hoe controleer ik mijn ongewenste mail? Ga naar je e-mail en kijk in de ongewenste mail of spam map. Bekijk hier de uitleg voor Gmail en Outlook. Het kan zijn dat de reserveringsbevestiging hier terecht is gekomen, omdat ons e-mailadres niet op jouw lijst van veilige afzenders staat. 

    2. Staat de reserveringsbevestiging niet in je spam? De bevestiging wordt gestuurd met het e-mailadres info@hotelspecials.nl. Zoek in je emailfolder op dit emailadres: info@hotelspecials.be . Het kan mogelijk zijn dat je op deze manier de reserveringsbevestiging in je mailbox vindt. Zorg er ook voor dat dit e-mailadres is toegevoegd aan je lijst van veilige afzenders.

    3. Zit de bevestiging niet in je ongewenste mail? Vraag dan zelf een nieuwe bevestiging aan via deze link. Het is belangrijk dat je hiervoor hetzelfde e-mailadres gebruikt waarmee je de boeking hebt gemaakt en zorgt dat er geen spelfouten zijn.

    4. Is het alsnog niet gelukt? Neem dan contact op met onze klantenservice.

    Let op: vul het e-mailadres in waarmee je de boeking hebt gemaakt. 

  • Hoe kan ik het saldo van mijn HotelCadeau/-voucher bekijken?

    Beschouw hier het saldo van je HotelCadeau: Saldocheck. Wanneer je een HotelCadeau via de mail hebt ontvangen, staat de waarde en geldigheid altijd in de e-mail vermeld. 

  • Hoe verzilver ik mijn Hotelvoucher?

    Heb jij een HotelCadeau of een voucher? Volg dan onderstaande stappen om je HotelCadeau/voucher te verzilveren:
     

    • Bekijk het hotelaanbod op onze website
    • Selecteer een hotel naar keuze
    • Maak je reservering
    • Vul in Stap 2 van het boekingsproces jouw kaart- of vouchernummer plus code in en klik op Toevoegen
    • Let op: Bij gebruik van een HotelCadeau/voucher dient het bedrag van het verblijf direct te worden betaald via iDeal of creditcard, ondanks de hotelvoorwaarden.
    • Bevestig en betaal je overnachting
    • Je HotelCadeau/voucher is verzilverd!
    • Tip: bewaar je HotelCadeau/voucher zorgvuldig, totdat het verblijf heeft plaatsgevonden. Mocht je in het geval van een annulering recht hebben op teruggave, dan wordt het tegoed teruggestort op je HotelCadeau/voucher.
       

    Let op: een HotelCadeau/voucher is alleen te verzilveren tijdens de boeking via onze website of klantenservice, niet bij het hotel. Bij een eventuele restwaarde blijft het bedrag op jouw HotelCadeau/voucher staan. Enkele hotels zijn uitgesloten.

    Heb je meerdere HotelCadeaus of vouchers? Neem dan contact op met onze onze klantenservice.

  • Het lukt niet om te betalen. Wat moet ik doen?

    Wanneer de afschrijving van het verschuldigde bedrag aan onze website is mislukt, krijg je per e-mail een herinnering. In deze e-mail vind je een link waarin wij je vragen online het openstaande bedrag alsnog te betalen via iDEAL of creditcard. 
     

  • Waar kan ik terecht met klachten?

    Valt het hotel (kamer/diner/service) waar je hebt geboekt erg tegen? De kamer is bijvoorbeeld niet schoon, het zwembad is dicht of de overige faciliteiten zijn vies. Dan kan je er voor kiezen om een klacht in te dienen. Wij raden je aan om ter plekke contact op te nemen met het hotel, zodat zij de klacht direct in behandeling kunnen nemen. Geef de ondernemer de gelegenheid om de klacht op te lossen. Doe je dit niet, dan kun je je rechten verspelen.

    Is je klacht door het hotel niet naar tevredenheid opgelost? Dien dan je klacht bij ons in via dit klachtenformulier. Goed om te weten is dat het hotel in hun voorwaarden een termijn kunnen stellen voor het indienen van een klacht. Als de termijn overschreden wordt, dan zal de klacht niet in behandeling worden genomen. Wij raden dan ook aan je klacht uiterlijk één maand na vertrek uit het hotel schriftelijk in te dienen per mail. Zorg voor voldoende bewijs. Maak eventueel gebruik van verklaringen van andere gasten, foto’s en/of videobeelden.

    Wij streven ernaar om jouw klacht binnen 2 werkdagen in behandeling te nemen. Je ontvangt een bevestiging dat we jouw klacht in goede orde hebben ontvangen. Ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen inhoudelijk beantwoord, gerekend vanaf de datum van ontvangst.

    Mochten wij of het hotel de klacht niet voor je kunnen oplossen of ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kan je deze voorleggen aan de Geschillencommissie van BeCommerce. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.