Veelgestelde vragen

Helaas moet ik annuleren, hoe werkt dit?

  • Hoe kan ik een reservatie annuleren?

    Indien je een reservatie wilt annuleren, dien je de volgende stappen de ondernemen:
     

    1. Open je reservatiebevestiging (deze heb je via de mail ontvangen). Klik hier als je jouw reservatiebevestiging niet meer hebt>
    2. Ga naar Reservatie annuleren? en klik op de link
    3. Bevestig dat je de reservatie definitief wil annuleren. En klaar is Kees!

    Let op: de reservering is pas geannuleerd wanneer je deze stappen hebt doorlopen en een annuleringsbevestiging hebt ontvangen.

    Goed om te weten: wanneer je buiten de annuleringsvoorwaarden annuleert, heb je geen recht op teruggave van een vooruitbetaalde reservering. Mocht het hotel alsnog instemmen om de boeking te annuleren, moet je er rekening mee houden dat het hotel extra kosten hiervoor kan rekenen én krijg je je eventueel vooruitbetaalde overnachting terug in de vorm van een voucher. Wij adviseren je om deze reden om bij het maken van een reservering altijd een annuleringsverzekering af te sluiten. Wanneer je te maken hebt met een overboeking, dubbele reservering, afgewezen aanvraag of na het annuleren van een vooruitbetaalde reservering binnen de annuleringsvoorwaarden, krijg je je geld teruggestort op je rekening.

    De betaalde servicekosten en eventuele kosten van een afgesloten annuleringsverzekering zijn niet terug te vorderen. Daarnaast worden eventuele transactiekosten nooit teruggestort. 

    Diverse hotels hanteren de annuleringsvoorwaarden van de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH).

  • Wat is het verschil tussen annuleringsvoorwaarden en een annuleringsverzekering?

    Alle hotels hanteren annuleringsvoorwaarden en deze verschillen per hotel. In deze voorwaarden staat vermeld wanneer het hotel kosten in rekening zal brengen bij een annulering. 

    Een annuleringsverzekering is een verzekering tegen financiële schade ten gevolge van het annuleren van een reis. 

    Wanneer je bij een annulering een rekening van het hotel ontvangt kun je deze, mits de annulering valt onder de annuleringsvoorwaarden, declareren bij Allianz Global Assistance.

  • Kan ik een annulatieverzekering afsluiten?

    Ja, in samenwerking met Allianz Global Assistance biedt HotelSpecials je de mogelijkheid om tijdens het maken van je reservering een annuleringsverzekering af te sluiten. Beschouw de voorwaarden van de annuleringsverzekering voor meer details. Wij raden je altijd aan om een annuleringsverzekering af te sluiten. Wanneer je namelijk niet binnen de annuleringsvoorwaarden van het hotel annuleert, kan het hotel kosten in rekening brengen. Of je aanspraak kunt maken op je annuleringsverzekering, wordt bepaald door Allianz Global Assistance. 

  • Hoe kan ik een claim indienen bij Allianz Global Assistance?

    Wil je online jouw schade melden? Klik dan hier.

    Wil je schriftelijk jouw schade melden? Klik dan hier.

    Polisnummer: je reservatienummer van HotelSpecials

    Polisblad: je reservatiebevestiging van HotelSpecials

    Let op: je kunt alleen een claim indienen wanneer je een annulatieverzekering via HotelSpecials hebt afgesloten en wanneer je claim onder de voorwaarden van Allianz Global Assistance valt.

  • Wat houden de Uniforme Voorwaarden Horeca/UVH in?

    De Uniforme Voorwaarden Horeca zijn de voorwaarden waarop Belgische en Nederlandse horecabedrijven, waaronder hotels, hun diensten verlenen. Ook de voorwaarden betreft het annuleren van een reservatie (of no show) zijn hierin opgenomen. Wanneer een hotel de Uniforme Voorwaarden Horeca toepast als je je reservatie hebt geannuleerd, heb je te maken met vastgestelde percentages van de verblijfskosten die in rekening worden gebracht. De hoogte van het verschuldigde bedrag is afhankelijk van de periode wanneer je annuleert ten opzichte van de aankomstdatum.

    De Uniforme Voorwaarden Horeca zijn als volgt:

    Wanneer een reservatie voor uitsluitend hotelaccommodatie, al dan niet met ontbijt, is gemaakt voor één of meer individuen geldt voor annulatie van die reservatie het volgende:

    a. Wanneer je meer dan 1 maand voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je geen kosten verschuldigd aan het door jou geboekte hotel.

    b. Wanneer je meer dan 14 dagen voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je verplicht 15% van de reservatiewaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    c. Wanneer je meer dan 7 dagen voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je verplicht 35% van de reservatiewaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    d. Wanneer je meer dan 3 dagen voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je verplicht 60% van de reservatiewaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    e. Wanneer je meer dan 24 uur voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je verplicht 85% van de reservatiewaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    f. Wanneer je meer dan 24 uur of minder voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je verplicht 100% van de reservatiewaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

  • Kan ik een groepsboeking nog annuleren?

    Houd er rekening mee dat de annulatievoorwaarden voor een groepsboeking afwijken van een individuele reservering. Onze collega’s van de klantenservice informeren je graag over de voorwaarden en mogelijkheden. Je kunt contact met hen opnemen via het contactformulier.