Hoi, waarmee kunnen we je helpen?

Veel gestelde vragen

  • Hoe kan ik een reservatie annuleren?

    Boeking die gemaakt is vóór 1 juli 2020 annuleren vanwege het Coronavirus? Klik dan hier.

    Indien je een reservatie wilt annuleren, dien je de volgende stappen de ondernemen:

    1. Open je reservatiebevestiging (deze heb je via de mail ontvangen)
    2. Ga naar Reservatie annuleren? en klik op de link
    3. Bevestig dat je de reservatie definitief wil annuleren. En klaar is Kees!

    Let op: de reservering is pas geannuleerd wanneer je deze stappen hebt doorlopen en een annuleringsbevestiging hebt ontvangen.

    Goed om te weten: wanneer je buiten de annuleringsvoorwaarden annuleert, heb je geen recht op teruggave van een vooruitbetaalde reservering. Mocht het hotel alsnog instemmen om de boeking te annuleren, moet je er rekening mee houden dat het hotel extra kosten hiervoor kan rekenen én krijg je je eventueel vooruitbetaalde overnachting terug in de vorm van een voucher. Wij adviseren je om deze reden altijd om bij het maken van een reservering een annuleringsverzekering af te sluiten. Wanneer je te maken hebt met een overboeking, dubbele reservering, afgewezen aanvraag of na het annuleren van een vooruitbetaalde reservering binnen de annuleringsvoorwaarden, krijg je je geld teruggestort op je rekening.

    De betaalde servicekosten en eventuele kosten van een afgesloten annuleringsverzekering zijn niet terug te vorderen. Daarnaast worden eventuele transactiekosten nooit teruggestort. 

    Diverse hotels hanteren de annuleringsvoorwaarden van de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH).

  • Hoe kunnen prijzen per dag verschillen?

    De prijzen van de aangeboden Specials en kamers zijn opgebouwd uit flexibele tarieven. De hotels kunnen 24 uur per dag hun prijzen en beschikbaarheid aanpassen op HotelSpecials.be. Afhankelijk van de beschikbaarheid kunnen de hotels nog een prijswijziging toepassen op het huidige tarief.

  • Kan ik extra voorkeuren opgeven?

    Ja, je kunt tijdens het reserveren extra voorkeuren opgeven. Deze zal naar het hotel worden verzonden zodat zij op de hoogte zijn van de wens en hier rekening mee kunnen houden. Het kan zijn dat voor bepaalde wensen (zoals een ander kamertype of bepaalde faciliteit) een toeslag geldt. Hoewel het hotel altijd rekening probeert te houden met jouw wensen, is een voorkeur echter geen garantie. 

    In het geval je nog extra voorkeuren na de reservatie wil opgeven, dien je direct contact op te nemen met het hotel. De contactgegevens van het hotel vind je terug op de reserveringsbevestiging.

    Indien jouw voorkeur van medisch belang is dat je boeking ervan afhangt, adviseren wij je om hier vooraf contact over op te nemen met onze klantenservice via het contactformulier

  • Waar kan ik terecht met vragen over de beschikbaarheid van een kamer?

    De actuele beschikbaarheid kun je via onze website controleren op de detailpagina van het door jou gekozen hotel. De beschikbaarheid van een kamer kan per dag, zelfs per moment, verschillen. Indien er geen kamers worden getoond op de door jouw gekozen datum, zijn er geen kamers beschikbaar.

  • Hoeveel moet ik betalen om kinderen mee te nemen?

    Voor kinderen gelden in sommige gevallen speciale kamerprijzen. Deze prijzen verschillen per hotel en per leeftijd van het kind. De zogeheten kinderprijzen zijn alleen van kracht bij 2 betalende volwassenen op de kamer. Wanneer je een reservering maakt voor 1 volwassene en 1 kind wordt de prijs voor 2 volwassenen berekend. Meestal zijn de prijzen en beschikbaarheid voor een extra bed voor 1 kind op aanvraag beschikbaar.

    Voor specifieke informatie kun je de detailpagina van het betreffende hotel bekijken.

Zoek op onderwerp

Heb je nog vragen?

Meer informatie