Voorwaarden van HotelSpecials.be
Voorwaarden van HotelSpecials.be
De website HotelSpecials.be is eigendom van en wordt aangeboden en beheerd door Hotel Booker B.V. (Hotel Booker, wij, ons of onze). Hotel Booker is onderdeel van BookerZzz B.V. en gevestigd op het Kennemerplein 16, 2011 MJ Haarlem en geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 34180570 met btw-nummer is NL813267973B01.
Artikel 1 – Toepasselijkheid
Hieronder vind je de voorwaarden van Hotel Booker. Deze voorwaarden zijn van toepassing op jouw gebruik van onze website. Lees onze algemene voorwaarden nauwkeurig door voordat je gebruik maakt van onze website. Bij gebruik van deze website ga je akkoord met onze voorwaarden. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts bindend indien Hotel Booker zich daarmee schriftelijk akkoord heeft verklaard. De algemene voorwaarden van Hotel Booker gelden onverminderd de wettelijke rechten van de consument.
Eventuele aanpassingen in deze algemene voorwaarden zijn niet van toepassing op overeenkomsten die al gesloten zijn tussen Hotel Booker en jou.
Artikel 2 – Onze dienst
Hotel Booker biedt via de websites een online platform aan met daarop promoties van tijdelijke accommodatieverstrekkers zoals hotels, bed & breakfasts, appartementen en bungalows.
Hotel Booker fungeert uitsluitend als online platform voor de totstandkoming van de overeenkomst tussen de consument en de tijdelijke accommodatieverstrekker. Indien je via onze website een boeking plaatst bij een accommodatieverstrekker ga je rechtstreeks een overeenkomst aan met de relevante accommodatieverstrekker bij wie je een product of dienst hebt gereserveerd. Voor het tot stand komen van de overeenkomst tussen de consument en de accommodatieverstrekker kunnen door ons servicekosten in rekening worden gebracht bij het reserveren van een Special.
Artikel 3 – Aanbod op onze website
Indien een aanbod van een accommodatieverstrekker een beperkte geldigheidsduur heeft of onder bepaalde voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk vermeld in de betreffende promotie.
Het aanbod bevat een nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door jou mogelijk te maken. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Hotel Booker niet.
Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder de:
- prijs van de promotie;
- hoogte van eventuele belastingen die voor rekening van de consument komen;
- toepasselijkheid van het herroepingsrecht;
- wijze van betaling en de uitvoering van de overeenkomst;
- termijn voor aanvaarding van het aanbod;
- en hoogte van de servicekosten die Hotel Booker in rekening brengt.
De zoekresultaten zijn een resultaat van meerdere algoritmes om de standaardsortering te produceren. Dit proces wordt voortdurend doorontwikkeld om de nauwkeurigheid en relevantie te vergroten en om jouw algehele ervaring continu te verbeteren. Aangezien de standaard sorteervolgorde wordt gewijzigd, wordt deze documentatie ook dienovereenkomstig aangepast.
Hotel Booker maakt onder meer gebruik van de volgende algoritmes:
- De prijs van een Special/kamer aangeboden door het Hotel;
- De algemene beschikbaarheid van Specials/kamers voor de door jou gekozen data;
- Het aantal recente boekingen ten opzichte van het aantal keren dat alle websitebezoekers het Hotel hebben bekeken;
- De afstand tot het aangewezen centrum van een gespecificeerde Locatie;
- De hoeveelheid en kwaliteit van afbeeldingen die een Hotel ons levert;
- De beoordelingsscore voor een Hotel, zoals ingediend door de consumenten;
- De recentheid van wanneer een Hotel lid werd bij Hotel Booker.
Een Hotel kan deelnemen als Recommended Partner, waarbij het betreffende Hotel een extra vergoeding betaalt voor een boost in ranking. Let op: waar deze rankingboost optreedt, wordt deze zichtbaar en transparant gemaakt voor onze bezoekers.
Vanuit de standaardsortering kan je verder communiceren met de resultaten door de zoekcriteria aan te passen, zoals het toepassen van een verscheidenheid aan filters of het wijzigen van de sorteervolgorde waarin de resultaten worden weergegeven. De volgorde van zoekresultaten kan worden gesorteerd op specifieke criteria, waaronder Prijs, Beoordelingsscores (zoals ingediend door onze gasten), Sterrenclassificatie van Hotels en de Afstand vanaf een gespecificeerde Locatie.
Artikel 4 – De overeenkomst
Hotel Booker werkt samen met aanbieders van tijdelijke accommodatieverstrekkers. Het is in alle gevallen de aanbieder van de producten en/of diensten die uitvoering zal geven aan de overeenkomsten die worden gesloten via de website.
De overeenkomst wordt door de accommodatieverstrekker aanvaard nadat jij jouw persoonsgegevens en betaalgegevens hebt ingevuld en het bestelproces hebt afgerond. Na het afronden van het bestelproces sturen wij je namens de accommodatieverstrekker een bevestigingsmail naar het door jouw opgegeven e-mailadres.
- U bent zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van de juiste persoonsgegevens en betaalgegevens. Hotel Booker is niet aansprakelijk indien u foutieve of onvolledige informatie heeft verstrekt. Wij gaan zorgvuldig om met uw persoonsgegevens en verwerken uw persoonsgegevens overeenkomstig onze privacy statement en cookie voorwaarden.
- De minimum leeftijd voor het reserveren van een accommodatie is altijd 18 jaar en in een aantal uitzonderingen 21 jaar. In het laatste geval wordt dit vermeld op de pagina op HotelSpecials van de accommodatieverstrekker.
- In onvoorziene gevallen van force majeure, die één of beide partijen verhinderen om de contractuele verplichtingen na te komen, beslist het Belgisch recht.
Artikel 5 – Prijzen en beschikbaarheid
De prijzen van de aangeboden Specials en kamers zijn opgebouwd uit flexibele tarieven die worden bepaald door de accommodatieverstrekker. De accommodatieverstrekkers kunnen 24 uur per dag hun prijzen en beschikbaarheid aanpassen op HotelSpecials. Afhankelijk van de beschikbaarheid kunnen de accommodatieverstrekkers nog een prijswijziging toepassen op het huidige tarief.
De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW en exclusief eventuele andere belastingen en servicekosten. In het bestelproces specificeren wij altijd welk bedrag je aan eventuele servicekosten dient te voldoen (en hoeveel BTW daarover is berekend). Wij verstrekken geen BTW-factuur betreffende de servicekosten. Dit daar wij een bedrijf zijn dat zich richt op de consument en als consument is het niet mogelijk om de BTW op producten en diensten terug te vorderen.
Voor een BTW-factuur betreffende de verblijfskosten, kun je je rechtstreeks richten tot het hotel daar jij met hen de overeenkomst hebt gesloten. De contactgegevens van het hotel vind je terug op de reserveringsbevestiging. Wij betalen geen BTW over het verblijf en kunnen en mogen om die reden geen BTW-factuur over het verblijf verstrekken. Let op: bij een vooraf betaalde boeking, is het voor een hotel vaak niet mogelijk om je van een BTW-factuur te voorzien.
Je kunt op HotelSpecials.nl betalen met iDeal of Creditcard (MasterCard, Visa of American Express).
Artikel 6 – Annuleren
Je dient er rekening mee te houden dat de accommodatieverstrekker kosten in rekening kan brengen indien jij jouw reservatie annuleert. De hoogte van de kosten zullen mede afhangen van het moment waarop je jouw reservatie annuleert. Wij raden je daarom aan de annulatievoorwaarden van de accommodatieverstrekker zorgvuldig te lezen alvorens je een reservatie plaatst. De annulatievoorwaarden zijn beschikbaar op de website van de accommodatieverstrekker en worden toegestuurd in de bevestigingsmail die je ontvangt na het afronden van het bestelproces.
De eventueel betaalde servicekosten en kosten van een afgesloten reis- en/of annulatieverzekering zijn niet terug te vorderen. Daarnaast worden eventuele transactiekosten niet teruggestort.
Artikel 7 – Klachtenregeling
Indien je een klacht hebt over jouw accommodatie dan dien je hier melding van maken bij de accommodatieverstrekker.
Klachten kunnen tot uiterlijk 2 maanden na afloop van de reservatie in behandeling worden genomen. Jouw klacht kun je insturen via het contactformulier. De klacht dient te zijn voorzien van een specifieke omschrijving van de klacht alsmede een kopie van je reservatienummer.
Klachten worden binnen 14 dagen na ontvangst beantwoord. Indien wij voorzien dat jouw klacht een langere verwerkingstijd vraagt, zullen wij binnen 14 dagen na ontvangst een indicatie geven wanneer je een meer uitvoerig antwoord kan verwachten
Hotel Booker is lid van BeCommerce. Indien u een klacht of geschil heeft kunt u deze ook voorleggen aan BeCommerce. Voor meer informatie over deze procedure verwijzen wij naar de website van Becommerce. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de FOD Economie bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit.
Artikel 8 - Algemene voorwaarden BeCommerce
Hotel Booker is lid van BeCommerce. Hierdoor zijn naast de algemene voorwaarden ook de voorwaarden van BeCommerce van toepassing. In het geval er sprake is van strijdigheid tussen de inhoud van de algemene voorwaarden van BeCommerce en de algemene voorwaarden van Hotel Booker B.V. zal de inhoud van de algemene voorwaarden van Hotel Booker B.V. voorrang hebben boven de algemene voorwaarden van BeCommerce.
Copyright
Afbeeldingen, logo’s en teksten op de website van HotelSpecials zijn auteursrechtelijk beschermd. Tenzij anders vermeld, mag niets van deze website worden verspreid, gebruikt of overgenomen zonder de schriftelijke toestemming van HotelSpecials.
Copyright © HotelSpecials, onderdeel van BookerZzz B.V. Alle rechten voorbehouden.
Deze algemene voorwaarden zijn voor het laatst gewijzigd in september 2020.