Veelgestelde vragen

Hoe zit het met betalen

  • Waarop betaal ik servicekosten?

    Op Specials berekenen wij servicekosten. Zo kunnen wij steeds de beste Specials voor jou blijven regelen en vind je gemakkelijk een Special naar wens. Op kamers berekenen wij geen servicekosten want wij vinden dat bij gewone kamers geen servicekosten horen. 

  • Hoe kom ik in contact met HotelSpecials?

    Onze Service Desk is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 - 22.00 uur, op zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur en op zondag van 10.00 tot 22.00 uur op telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief). Je kunt ook het contactformulier invullen.

    Klachten
    Heb je een klacht? Dien deze dan zo snel mogelijk in via klachten@hotelspecials.be. Klachten kunnen tot uiterlijk 2 maanden na afloop van de reservering in behandeling worden genomen.

  • Kan ik de kosten voor de hotelovernachting vooraf betalen?

    De verblijfskosten ben je verschuldigd aan het door jou geboekte hotel, tenzij anders vermeld op de detailpagina van het desbetreffende hotel. Vaak is het mogelijk om de kosten vooraf aan het hotel te betalen, indien er nog voldoende tijd is om de transactie te voldoen. Dit is afhankelijk van het door jou gekozen hotel en aanbieding. Na de reservering ontvang je een bevestiging met de contactgegevens van het hotel. Met het hotel kun je dan contact opnemen om de transactie te regelen.

  • Waarom moet ik mijn kredietkaartgegevens doorgeven?

    Bij enkele hotels wordt er gevraagd om kredietkaartgegevens ter garantie van je reservatie. Wanneer dit het geval is, word je hierop geattendeerd in de voorwaarden. Deze voorwaarden zijn te vinden op de detailpagina van het desbetreffende hotel. Wanneer je een reservatie hebt geplaatst, ben je verplicht deze gegevens binnen de vastgestelde termijn door te geven aan het door jou gereserveerde hotel.

    Het doorgeven van je kredietkaartgegevens wordt gebruikt voor het garanderen van je reservatie. Deze gegevens worden niet gebruikt voor het incasseren van verblijfskosten, maar zijn enkel ter garantie van je reservatie. Bij een no-show (wanneer je zonder annulering geen gebruik maakt van de reservatie) zal het hotel de gegevens gebruiken voor het afschrijven van de totale verblijfskosten.

    Wanneer een hotel aangeeft een reservatie enkel te kunnen accepteren met een kredietkaartgarantie, maar je bent niet in het bezit van een kredietkaart, dan kun je onze Service Desk contacteren om de mogelijkheden te bespreken.

  • Ik wil de servicekosten betalen, maar het lukt niet. Wat moet ik doen?

    Wanneer de afschrijving van het verschuldigde bedrag aan HotelSpecials.be is mislukt, krijg je per e-mail een herinnering. In deze e-mail tref je een link waarin wij je uitnodigen tot online betalen van het openstaande bedrag. Via deze link kun je de betaling alsnog voldoen via kredietkaart (MasterCard, VISA of American Express), MisterCash of Sofort Banking. 

    Voor meer informatie over de status van je betaling kun je onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of vul het contactformulier in.

  • Op welke manieren kan ik betalen?

    De servicekosten, kosten van een eventueel afgesloten annulatieverzekering en de verblijfskosten (in geval van de vooraf betaalde Specials) kun je betalen via je kredietkaart (MasterCard, VISA en American Express), Sofort banking of MisterCash. 

    Voor de meeste Specials geldt dat de verblijfskosten ter plaatse bij het hotel moeten worden voldaan tijdens het in- of uitchecken. Voor meer informatie over de specifieke betaalmethoden van de verblijfskosten ter plaatse kun je contact opnemen met het door jou gereserveerde hotel.

  • Wanneer moet de overnachting worden betaald?

    In de meeste gevallen betaal je het volledige bedrag bij aankomst in het hotel. Er zijn 2 uitzonderingen, namelijk de servicekosten en de premie van een eventueel afgesloten annuleringsverzekering. Deze betaal je altijd van te voren aan HotelSpecials. 

  • Wat moet ik doen als ik geen kredietkaart heb (die ik nodig heb ter garantie van mijn reservatie)?

    Wanneer een hotel aangeeft een reservatie enkel te kunnen accepteren met een kredietkaartgarantie, dan kun je onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of het contactformulier invullen om de mogelijkheden te bespreken.

  • Kan ik een BTW-factuur ontvangen?

    Ja, wij kunnen je van een BTW-factuur voorzien, maar alleen over de servicekosten. Voor een factuur betreffende de verblijfskosten, kun je je richten tot het hotel.

  • Kan ik een HotelCadeau inleveren bij het hotel?

    Nee, het is niet mogelijk het HotelCadeau in te leveren bij het hotel. Je kan alleen het HotelCadeau verzilveren tijdens de reservering via onze website of Service Desk.

  • Wanneer en hoe betaal ik het eventuele resterende bedrag?

    Bij een reservatie met HotelCadeau, gebruik je het saldo op de HotelCadeau voor je reservering. Indien het saldo niet toereikend is, moet het restbedrag vooraf aan HotelSpecials worden betaald. Deze kosten voldoe je middels een kredietkaart, Sofort of Mister Cash. 

  • Met welke cadeaubonnen kan ik betalen?

    Je kunt bij HotelSpecials.be alleen betalen met een HotelCadeau. Alle overige vouchers, cadeaubonnen e.d. kunnen niet verzilverd worden bij het maken van een reservatie via HotelSpecials.be. Zie HotelCadeau voor meer informatie.

  • Het saldo op mijn HotelCadeau is niet toereikend om de reservering af te ronden. Hoe betaal ik het restantbedrag?

    Bij een reservering met HotelCadeau gebruik je het saldo op de HotelCadeau voor je boeking. Indien het saldo niet toereikend is, moet het restbedrag vooraf aan HotelSpecials worden betaald. Deze kosten voldoe je middels kredietkaart, MisterCash en Sofort. Aan HotelCadeau zijn geen extra voorwaarden verbonden, zoals het verplicht gebruikmaken van een diner. Lees meer over de cadeaukaart: HotelCadeau

  • Hoe kan ik contact opnemen met HotelSpecials.be?

    De Service Desk is 7 dagen per week geopend en is bereikbaar via Facebook, telefonisch en per mail. Kijk hier voor openingstijden en contactmogelijkheden.

  • Waar kan ik terecht met klachten?

    Heb je een klacht? Dien deze dan zo snel mogelijk, uiterlijk twee maanden na afloop van je reservering, in via dit contactformulier. We streven ernaar om binnen twee werkdagen een klacht in behandeling te nemen en uiterlijk binnen twee weken inhoudelijk te reageren. Je ontvangt altijd een bevestiging. Klachten betreffende het hotel (kamer/diner/service) kunnen het beste ter plekke in het hotel worden gemeld. Het hotel kan op dat moment de klacht in behandeling nemen.

    Mochten wij de klacht niet voor je kunnen oplossen of ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kan je deze voorleggen aan de klachtenbemiddeling van BeCommerce. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem contact met ons op