Veelgestelde vragen

Helaas moet ik annuleren, hoe werkt dit?

  • Hoe kan ik een reservatie annuleren?

    Het annuleren van je reservatie kun je heel makkelijk zelf:

    1. Open je reservatiebevestiging

    2. Scroll naar Reservering annuleren?

    3. Klink op de link

    4. Bevestig dat je de reservatie definitief wilt annuleren

    Let op: de reservatie is pas geannuleerd wanneer je deze stappen hebt doorlopen en een annulatiebevestiging hebt ontvangen.

    Goed om te weten: het hotel kan annulatiekosten in rekening brengen als de annulatietermijn is verstreken. Wij adviseren om deze reden altijd om bij het maken van een reservatie een annulatieverzekering af te sluiten. De betaalde servicekosten en eventuele kosten van een afgesloten annulatieverzekering zijn niet terug te vorderen. Daarnaast worden eventuele transactiekosten niet teruggestort.

    Diverse hotels hanteren de annuleringsvoorwaarden van de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH).

  • Wat is het verschil tussen annuleringsvoorwaarden en een annuleringsverzekering?

    Alle hotels hanteren annuleringsvoorwaarden en deze verschillen per hotel. In deze voorwaarden staat vermeld wanneer het hotel kosten in rekening zal brengen bij een annulering. Een annuleringsverzekering is een verzekering tegen financiële schade ten gevolge van het annuleren van een reis. Wanneer je bij een annulering een rekening van het hotel ontvangt kun je deze, mits de annulering valt onder de annuleringsvoorwaarden, declareren bij Allianz Global Assistance.

  • Hoe kom ik in contact met HotelSpecials?

    Onze Service Desk is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 - 22.00 uur, op zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur en op zondag van 10.00 tot 22.00 uur op telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief). Je kunt ook het contactformulier invullen.

    Klachten
    Heb je een klacht? Dien deze dan zo snel mogelijk in via klachten@hotelspecials.be. Klachten kunnen tot uiterlijk 2 maanden na afloop van de reservering in behandeling worden genomen.

  • Kan ik een annulatieverzekering afsluiten?

    In samenwerking met Allianz Global Assistance biedt HotelSpecials je de mogelijkheid om tijdens het maken van je reservatie een annulatieverzekering af te sluiten. Je sluit al een annulatieverzekering af vanaf 3,00 € bij een totale reissom tot 49,00 €. Wil jij weten wat de premie is van de annulatieverzekering van jouw geboekte reis? Bekijk dan hier de prijstabel. Wij raden je altijd aan om een annulatieverzekering af te sluiten. Wanneer je namelijk niet binnen de annulatievoorwaarden van het hotel annuleert, kan het hotel kosten in rekening brengen.

    Meer informatie over de annulatievoorwaarden van een hotel vind je op de detailpagina van het betreffende hotel en in je reservatiebevestiging. Worden er door het hotel kosten in rekening gebracht? Dan zal Allianz Global Assistance deze kosten vergoeden, als het verzekerd is onder voorwaarden van de annulatieverzekering. Of je aanspraak kunt maken op je annulatieverzekering, wordt bepaald door Allianz Global Assistance.

    Wil je een claim indienen? Bekijk dan de vraag ‘Hoe kan ik een claim indienen bij Allianz Global Assistance’ over hoe dit in zijn werk gaat. 

  • Hoe kan ik een claim indienen bij Allianz Global Assistance?

    Bij het maken van een reservatie kun je ervoor kiezen om een annulatieverzekering af te sluiten via Allianz Global Assistance. Indien je jouw reservatie moet annuleren en het hotel brengt hiervoor kosten in rekening, dan kun je een claim indienen bij Allianz Global Assistance. Let op: Je kunt alleen een claim indienen wanneer je een annulatieverzekering via HotelSpecials.be hebt afgesloten en wanneer je claim onder de voorwaarden van Allianz Global Assistance valt. Wil je de schade melden? Via de volgende link kun je online jouw schade melden. Wil je de schade op papier melden? Dan kan dat via deze link. Je reserveringsnummer is je polisnummer en je reserveringsbevestiging is het polisblad.

  • Wat houden de Uniforme Voorwaarden Horeca/UVH in?

    De Uniforme Voorwaarden Horeca zijn de voorwaarden waarop Belgische en Nederlandse horecabedrijven, waaronder hotels, hun diensten verlenen. Ook de voorwaarden betreft het annuleren van een reservatie (of no show) zijn hierin opgenomen. Wanneer een hotel de Uniforme Voorwaarden Horeca toepast als je je reservatie hebt geannuleerd, heb je te maken met vastgestelde percentages van de verblijfskosten die in rekening worden gebracht. De hoogte van het verschuldigde bedrag is afhankelijk van de periode wanneer je annuleert ten opzichte van de aankomstdatum.

    De Uniforme Voorwaarden Horeca zijn als volgt:

    Wanneer een reservatie voor uitsluitend hotelaccommodatie, al dan niet met ontbijt, is gemaakt voor één of meer individuen geldt voor annulatie van die reservatie het volgende:

    a. Wanneer je meer dan 1 maand voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je geen kosten verschuldigd aan het door jou geboekte hotel.

    b. Wanneer je meer dan 14 dagen voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je verplicht 15% van de reservatiewaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    c. Wanneer je meer dan 7 dagen voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je verplicht 35% van de reservatiewaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    d. Wanneer je meer dan 3 dagen voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je verplicht 60% van de reservatiewaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    e. Wanneer je meer dan 24 uur voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je verplicht 85% van de reservatiewaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    f. Wanneer je meer dan 24 uur of minder voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je verplicht 100% van de reservatiewaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

  • Hoe kan ik contact opnemen met HotelSpecials.be?

    De Service Desk is 7 dagen per week geopend en is bereikbaar via Facebook, telefonisch en per mail. Kijk hier voor openingstijden en contactmogelijkheden.