Veelgestelde vragen

Alles over reserveren

  • Hoe maak ik een reservatie bij HotelSpecials?

    Direct een hotel reserveren via de website van HotelSpecials is heel eenvoudig:

    1. Kies het hotel en de gewenste Special (of kamer) op de door jou gewenste datum en klik op ‘Reserveer’;

    2. Volg alle stappen van het reservatieproces.

    3. De reservatie is definitief wanneer je de laatste stap hebt doorlopen en op ‘Definitief reserveren’ hebt geklikt. Op dat moment komt er een overeenkomst tot stand tussen jou en het hotel.

    4. Binnen een half uur ontvang je hiervan per e-mail een bevestiging. Het reservatienummer geldt als bevestiging.

    5. Vanaf dit moment kun je ervan uitgaan dat je reservatie in orde is.

    Wil je weten hoe het zit met betalingen? Krijg hier antwoord op al jouw vragen over betalen. 

  • Waar kan ik terecht met vragen over de beschikbaarheid van een kamer?

    De actuele beschikbaarheid kun je via onze website controleren op de detailpagina van het door jou gekozen hotel. De beschikbaarheid van een kamer kan per dag, zelfs per moment, verschillen. Indien er geen kamers worden getoond op de door jouw gekozen datum, zijn er geen kamers beschikbaar.
     

  • Is het belangrijk om de aankomsttijd door te geven bij de reservatie?

    Gereserveerde kamers zijn op de dag van aankomst tot 18.00 uur gegarandeerd, tenzij anders is aangegeven. Indien je op de dag van aankomst na 18.00 uur in het hotel arriveert, dien je het hotel hiervan voortijdig op de hoogte te stellen. Zo kunnen zij de kamer(s) voor je vasthouden. Wanneer er al een aankomsttijd bekend is, is het handig om dit ook vroegtijdig aan te geven. Je vindt de contactgegevens van het hotel op de reserveringsbevestiging.

  • Wat is de minimale leeftijd om een hotel te mogen reserveren?

    Vanaf 18 jarige leeftijd is het mogelijk om een hotelovernachting via HotelSpecials te reserveren. Er dient minimaal één persoon van 18 jaar of ouder aanwezig te zijn tijdens het verblijf. Soms kan de minimum leeftijd bij een hotel verschillen. Dit staat dan altijd aangegeven bij het desbetreffende hotel.

  • Kan ik na mijn reservatie mij beroepen op het herroepingsrecht?

    Nee, na een reservatie via HotelSpecials kun je je helaas niet beroepen op het herroepingsrecht.. Omdat je via HotelSpecials een reservatie direct bij het hotel hebt gemaakt, is dit een aangelegenheid van het hotel. In de algemene voorwaarden van HotelSpecials wordt dit uitgelegd. 

     

  • Hoe en wanneer maak ik een groepsreservatie?

    Een groepsreservatie is een reservatie van 10 of meer kamers. Per hotel kan je bekijken of het hotel beschikbaarheid heeft voor de groep. Je kan, afhankelijk van de beschikbaarheid, per reservatie tot maximaal 20 kamers reserveren via onze website direct bij het hotel.

    Houd er rekening mee dat de annulatievoorwaarden voor een groepsboeking afwijken van een individuele reservatie. Onze collega’s van de klantenservice informeren je graag over de voorwaarden en mogelijkheden. Je kunt contact met hen opnemen via het contactformulier.

  • Je reserveringsbevestiging kwijt of niet ontvangen?

    Heb je meer dan een half uur geleden via HotelSpecials geboekt, maar nog geen reserveringsbevestiging van ons gehad? Wij hebben onderstaande stappen opgesteld om je hierbij te helpen:

    1. Controleer eerst of de bevestiging in de map met ongewenste mail terecht is gekomen. 

    2. Staat de reserveringsbevestiging niet in je spam? Zoek in je emailfolder naar @hotelspecials.nl . Het kan mogelijk zijn dat je op deze manier de reserveringsbevestiging in je mailbox vindt. Zorg er ook voor dat dit e-mailadres is toegevoegd aan je lijst van veilige afzenders.

    3. Je mail niet in je inbox of ongewenste mail gevonden? Vraag dan zelf een nieuwe bevestiging aan. LET OP: gebruik hiervoor hetzelfde e-mailadres waarmee je de boeking hebt gemaakt en zorg dat er geen spelfouten zijn.

    4. Is het alsnog niet gelukt? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Kan ik een Special meerdere keren achter elkaar reserveren?

    Ja, dit is mogelijk. Wanneer deze optie niet beschikbaar is op de website, kun je contact opnemen met onze klantenservice via het contactformulier. Zij zullen je dan verder helpen.
     

  • Ik krijg een foutmelding bij het reserveren. Wat moet ik doen?

    Wanneer er een foutmelding op de pagina verschijnt nadat je op ‘Definitief reserveren’ hebt geklikt, neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier. In de meeste gevallen is de reservering gewoon gelukt, maar is de pagina waar de reservering bevestigd wordt verlopen.

    Ook bij andere foutmeldingen adviseren we je om contact op te nemen met onze klantenservice.
     

  • Kan ik meerdere kamers tegelijk reserveren?

    Ja, dat kan. Afhankelijk van de beschikbaarheid van het hotel, kun je per reservering tot maximaal 20 kamers reserveren via onze website.

  • Waarom staan de telefoonnummers van de hotels niet vermeld?

    Als je specifieke vragen hebt aan het hotel, kan je telefonisch contact opnemen met het hotel. Je kan het telefoonnummer van het hotel terug vinden in de reserveringsbevestiging. 

  • Wat zijn de ervaringen van andere gasten van HotelSpecials?

    Natuurlijk wil je weten of HotelSpecials betrouwbaar is. Ben je benieuwd, voordat je gaat reserveren, wat de ervaringen zijn van andere klanten? Onze klanten beoordelen onze service op het onafhankelijke reviewplatform Trustpilot. Bekijk hier alle HotelSpecials ervaringen van anderen. 

  • Is het mogelijk een kamer alleen overdag te reserveren?

    Via HotelSpecials is het niet mogelijk om dagtarieven boeken. Het is alleen mogelijk om een reservering te maken met een minimaal verblijf van 1 nacht.