Veelgestelde vragen

Alles over reserveren

  • Wanneer ontvang ik een bevestiging van mijn reservering?

    Binnen een half uur na het reserveren ontvang je een bevestiging op het opgegeven e-mailadres en/of postadres. Wanneer je binnen een half uur geen bevestiging hebt ontvangen, controleer dan jouw ongewenste mail. Mocht ook in je ongewenste mail geen bevestiging te vinden zijn, dan raden wij je aan direct onze Service Desk te contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of vul het contactformulier in. Om je snel te kunnen helpen, is het van belang om de volgende gegevens bij de hand te houden:

    • De naam waarop de reservering is gemaakt;
    • De naam van het hotel;
    • De aankomstdatum;
    • Het reserveringsnummer (indien bekend).
  • Hoe gaat de reservatie in zijn werk?

    Heb je een kamer of Special gevonden die aan jouw wensen voldoet? Dan kun je deze zelf via de website reserveren of ons contacteren.

    Wil je via de website reserveren? Kies dan het hotel en de Special op de door jou gewenste datum en klik op reserveer. Volg alle stappen en je reservering is zo gemaakt. Binnen een half uur na het reserveren (zowel via het internet als telefonisch) wordt er een e-mail ter bevestiging gestuurd. Het reserveringsnummer geldt als bevestiging.

    Geen bevestiging ontvangen? Vul dan het contactformulier in of contacteer ons op 078-480903 (lokaal tarief)

    Wil je weten hoe het zit met betalingen? Krijg hier antwoord op al jouw vragen over betalen. 

  • Hoe kom ik in contact met HotelSpecials?

    Onze Service Desk is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 - 22.00 uur, op zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur en op zondag van 10.00 tot 22.00 uur op telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief). Je kunt ook het contactformulier invullen.

    Klachten
    Heb je een klacht? Dien deze dan zo snel mogelijk in via klachten@hotelspecials.be. Klachten kunnen tot uiterlijk 2 maanden na afloop van de reservering in behandeling worden genomen.

  • Is het mogelijk een kamer alleen overdag te reserveren?

    Via HotelSpecials is het alleen mogelijk om een reservatie te maken met een minimaal verblijf van 1 nacht. Wij bieden geen hotels met dagtarieven aan.

  • Waar kan ik terecht met vragen over de beschikbaarheid van een kamer?

    De actuele beschikbaarheid kun je via onze website controleren op de detailpagina van het door jou gekozen hotel. De beschikbaarheid van een kamer kan per dag, of zelfs per moment, verschillen. Wij raden je aan om bij vragen over de beschikbaarheid telefonisch onze Service Desk te contacteren.

  • Is het belangrijk om de aankomsttijd door te geven bij de reservatie?

    Gereserveerde kamers zijn op de dag van aankomst tot 18.00 uur gegarandeerd, tenzij anders is aangegeven. Indien je op de dag van aankomst na 18.00 uur in het hotel arriveert, dien je het hotelpersoneel hiervan voortijdig telefonisch op de hoogte te stellen, zodat zij de kamer(s) vast kunnen houden. Wanneer er al een aankomsttijd bekend is, dien je dit vroegtijdig aan te geven.

  • Wat is de minimale leeftijd om een hotel te mogen reserveren?

    Reserveren via HotelSpecials is mogelijk vanaf de leeftijd van 18 jaar. Er dient minimaal één persoon van 18 jaar of ouder aanwezig te zijn tijdens het verblijf.

  • Kan ik na mijn reservering mij beroepen op het herroepingsrecht?

    Nee, na een reservering via HotelSpecials kun je je niet beroepen op het herroepingsrecht. Voor diensten waarbij een reservering van toepassing is (zoals vervoer, horeca en vrijetijdsbesteding) geldt geen bedenktermijn. Het herroepingsrecht is daarop niet van toepassing. Dit betekent dat je niet gebruik kunt maken van het recht om onze producten kosteloos binnen 14 dagen te retourneren. Bekijk ook de algemene voorwaarden van HotelSpecials.

  • Is het mogelijk een zelfde Special meerdere keren achter elkaar te reserveren?

    Ja, dit is mogelijk. Wanneer deze optie niet beschikbaar is op de website, kun je onze Service Desk contacteren.

  • Is het mogelijk om een kamer voor 1 persoon te reserveren?

    Alle prijzen op HotelSpecials.be zijn op basis van 2 personen per kamer. In het geval van een reservering voor 1 persoon zal een eenpersoonstoeslag worden berekend. De kosten hiervoor kunnen per hotel verschillen en worden op de detailpagina van het hotel vermeld.

  • Wanneer is de reservatie definitief?

    De reservatie is definitief wanneer je de laatste stap hebt doorlopen en op ‘definitief reserveren’ hebt geklikt. Binnen een half uur ontvang je hier per e-mail een bevestiging van (en indien gewenst binnen enkele werkdagen per post). Vanaf dit moment kun je ervan uitgaan dat alles omtrent je reservatie in orde is.

    Let op: als je binnen een half uur geen e-mail ontvangen hebt, controleer dan je ongewenste mail. Mocht ook daar de bevestiging niet te vinden zijn, neem dan direct contact op met onze Service Desk via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of vul het contactformulier in. 

  • Wat moet ik doen als ik geen bevestiging heb ontvangen?

    Wanneer je binnen een half uur geen bevestiging hebt ontvangen, controleer dan je ongewenste mail. Mocht ook daar de bevestiging niet te vinden zijn dan raden wij je aan direct onze Service Desk te contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of het contactformulier in te vullen. Om je snel te kunnen helpen is het van belang om de volgende gegevens bij de hand te hebben:

    • de naam waarop de reservatie is gemaakt;
    • de naam van het hotel;
    • de aankomstdatum;
    • het reservatienummer (indien bekend).
  • Ik heb de reservatie definitief gemaakt, maar er wordt een foutmelding weergegeven. Wat moet ik doen?

    Wanneer er een foutmelding op de pagina verschijnt nadat je op ‘definitief reserveren’ hebt geklikt, contacteer dan direct onze Service Desk via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief). In de meeste gevallen is de reservatie gewoon gelukt, maar is de pagina waar de reservatie bevestigd wordt verlopen. Wanneer je ons telefonisch contacteert, kunnen wij je informeren over de status van de reservatie.

  • Wat gebeurt er als het hotel is volgeboekt?

    Het kan onverhoopt voorkomen dat er sprake is van een overboeking in het hotel. In dit geval neemt het hotel zo snel mogelijk contact met je op en doen zij hun uiterste best een vergelijkbaar en passend alternatief te bieden. Je bent uiteraard niet verplicht om op dit aanbod in te gaan. Bij een overboeking en het niet kunnen aanbieden van een alternatief, krijg je de reserveringskosten en kosten voor een eventuele annuleringsverzekering teruggestort. Wanneer de totale verblijfskosten reeds vooraf zijn voldaan, worden deze ook teruggestort.

  • Hoe kan ik contact opnemen met HotelSpecials.be?

    De Service Desk is 7 dagen per week geopend en is bereikbaar via Facebook, telefonisch en per mail. Kijk hier voor openingstijden en contactmogelijkheden.

  • Waar kan ik terecht met klachten?

    Heb je een klacht? Dien deze dan zo snel mogelijk, uiterlijk twee maanden na afloop van je reservering, in via dit contactformulier. We streven ernaar om binnen twee werkdagen een klacht in behandeling te nemen en uiterlijk binnen twee weken inhoudelijk te reageren. Je ontvangt altijd een bevestiging. Klachten betreffende het hotel (kamer/diner/service) kunnen het beste ter plekke in het hotel worden gemeld. Het hotel kan op dat moment de klacht in behandeling nemen.

    Mochten wij de klacht niet voor je kunnen oplossen of ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kan je deze voorleggen aan de klachtenbemiddeling van BeCommerce. Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

  • Waarom staan de telefoonnummers van de hotels niet vermeld?

    De Specials die getoond worden op HotelSpecials.be zijn alleen via ons te reserveren. Indien je specifieke vragen hebt over het hotel, kan onze Service Desk deze voor je beantwoorden. 

  • Wat zijn de ervaringen van andere klanten van HotelSpecials?

    Is HotelSpecials betrouwbaar? Ben je benieuwd, voordat je gaat reserveren, wat de ervaringen zijn van andere klanten? Onze klanten beoordelen onze service op het onafhankelijke reviewplatform Trustpilot. Bekijk hier alle HotelSpecials ervaringen van anderen. 

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem contact met ons op