Veelgestelde vragen

Helaas moet ik annuleren, hoe werkt dit?

  • Hoe kan ik een reservatie annuleren?

    Annuleren doe je gemakkelijk zelf via de link in je reserveringsbevestiging. Ben je deze kwijt? Je kan hem gemakkelijk opnieuw opvragen

    1. Open je reserveringsbevestiging
    2. Ga naar Reservering annuleren? en klik op de link
    3. Bevestig dat je de reservering definitief wil annuleren. En klaar is Kees!

    Goed om te weten: de reservering is pas geannuleerd wanneer je deze stappen hebt doorlopen en een annuleringsbevestiging hebt ontvangen. De kosten die het hotel als gevolg van annuleren in rekening brengt, zijn afhankelijk van de annuleringsvoorwaarden. Indien je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, kun je een beroep doen op de verzekering om de kosten terug te vragen.

  • Wat is het verschil tussen annuleringsvoorwaarden en een annuleringsverzekering?

    Annuleringsvoorwaarden: de annuleringsvoorwaarden zijn de regels welke het hotel hanteert wanneer je tot wijzigen of annuleren overgaat. De voorwaarden verschillen per Special/hotel. Welke voorwaarden voor jouw boeking van toepassing zijn, is weergegeven voordat je de boeking definitief maakt en vind je terug in je reserveringsbevestiging.

    Annuleringsverzekering: een annuleringsverzekering is een verzekering tegen financiële schade ten gevolge van het annuleren van een reis. Wanneer je bij een annulering een rekening van het hotel ontvangt kun je deze, mits de annulering valt onder de annuleringsvoorwaarden, declareren bij Allianz Global Assistance

  • Kan ik een annulatieverzekering afsluiten?

    Ja, in samenwerking met Allianz Global Assistance biedt HotelSpecials je de mogelijkheid om tijdens het maken van je reservering een annuleringsverzekering af te sluiten. Beschouw de voorwaarden van de annuleringsverzekering voor meer details. Wij raden je altijd aan om een annuleringsverzekering af te sluiten. Wanneer je namelijk niet binnen de annuleringsvoorwaarden van het hotel annuleert, kan het hotel kosten in rekening brengen. Of je aanspraak kunt maken op je annuleringsverzekering, wordt bepaald door Allianz Global Assistance. 

  • Hoe kan ik een claim indienen bij Allianz Global Assistance?

    Wil je online jouw schade melden? Klik dan hier.

    Wil je schriftelijk jouw schade melden? Klik dan hier.

    Polisnummer: je reservatienummer van HotelSpecials

    Polisblad: je reservatiebevestiging van HotelSpecials

    Let op: je kunt alleen een claim indienen wanneer je een annulatieverzekering via HotelSpecials hebt afgesloten en wanneer je claim onder de voorwaarden van Allianz Global Assistance valt.

  • Wat houden de Uniforme Voorwaarden Horeca/UVH in?

    De Uniforme Voorwaarden Horeca zijn de voorwaarden waarop Belgische en Nederlandse horecabedrijven, waaronder hotels, hun diensten verlenen. Ook de voorwaarden betreft het annuleren van een reservatie (of no show) zijn hierin opgenomen. Wanneer een hotel de Uniforme Voorwaarden Horeca toepast als je je reservatie hebt geannuleerd, heb je te maken met vastgestelde percentages van de verblijfskosten die in rekening worden gebracht. De hoogte van het verschuldigde bedrag is afhankelijk van de periode wanneer je annuleert ten opzichte van de aankomstdatum.

    De Uniforme Voorwaarden Horeca zijn als volgt:

    Wanneer een reservatie voor uitsluitend hotelaccommodatie, al dan niet met ontbijt, is gemaakt voor één of meer individuen geldt voor annulatie van die reservatie het volgende:

    a. Wanneer je meer dan 1 maand voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je geen kosten verschuldigd aan het door jou geboekte hotel.

    b. Wanneer je meer dan 14 dagen voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je verplicht 15% van de reservatiewaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    c. Wanneer je meer dan 7 dagen voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je verplicht 35% van de reservatiewaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    d. Wanneer je meer dan 3 dagen voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je verplicht 60% van de reservatiewaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    e. Wanneer je meer dan 24 uur voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je verplicht 85% van de reservatiewaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

    f. Wanneer je meer dan 24 uur of minder voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je verplicht 100% van de reservatiewaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

  • Kan ik een groepsboeking nog annuleren?

    Houd er rekening mee dat de annulatievoorwaarden voor een groepsboeking afwijken van een individuele reservering. Onze collega’s van de klantenservice informeren je graag over de voorwaarden en mogelijkheden. Je kunt contact met hen opnemen via het contactformulier.

  • Gelden er annuleringskosten als ik mijn reservering annuleer?

    HotelSpecials rekent geen kosten voor het annuleren van een boeking. Bij een annulering zijn alleen de betaalde servicekosten en eventuele kosten van een afgesloten reis- en annuleringsverzekering niet terug te vorderen. Daarnaast worden eventuele transactiekosten niet teruggestort. 

    Het kan zijn dat het hotel kosten rekent voor de annulering. Let dus bij het maken van een boeking altijd goed op de voorwaarden. De kosten die het hotel als gevolg van annuleren in rekening brengt, zijn afhankelijk van de annuleringsvoorwaarden. Indien je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, kun je een beroep doen op de verzekering om de kosten terug te vragen. Wij adviseren je om deze reden altijd om bij het maken van een reservering een annuleringsverzekering af te sluiten.

    Diverse hotels hanteren de annuleringsvoorwaarden van de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH).

  • Hoe kan ik mijn reservatie wijzigen?

    Lees hier meer over het wijzigen van de voorkeuren van jouw boeking >

    Wil je het aantal personen, de datum van je boeking of je kamer wijzigen? 
    Lees dan eerst de annuleringsvoorwaarden van je boeking. Deze vind je terug in je reserveringsbevestiging.

    1) Gratis annuleren en geen kosten vooraf betaald
    Je kan jouw boeking zelf wijzigen. 
    Let op: het wijzigen van je boeking is momenteel alleen mogelijk door je boeking te annuleren en een nieuwe reservatie te maken.

    • Maak een nieuwe reservatie. Het kan voorkomen dat de prijzen inmiddels zijn gestegen of gedaald;
    • Heb je de nieuwe reservatiebevestiging binnen? Annuleer vervolgens je oude boeking >
    • Je ontvangt een annulatiebevestiging. 

    2) Gratis annuleren, maar servicekosten of annuleringsverzekering al betaald?
    Neem dan contact op met onze klantenservice door een mail te sturen via het contactformulier.

    3) Niet annuleerbaar
    Je boeking kan helaas niet gewijzigd of geannuleerd worden als dit in de voorwaarden staat vermeld.