Veelgestelde vragen

Speciale wensen en extra's reserveren

  • Is het mogelijk om later uit te checken dan staat aangegeven?

    Dit hangt af van de beschikbaarheid van het hotel. In de meeste gevallen vraagt het hotel hiervoor een extra vergoeding. Soms kun je bij je reservering ook een Lazy Sunday reserveren. Hiermee ben je gegarandeerd van een latere uitchecktijd. De eventuele extra kosten voor een Lazy Sunday vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel.

  • Hoe kom ik in contact met HotelSpecials?

    Onze Service Desk is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 - 22.00 uur, op zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur en op zondag van 10.00 tot 22.00 uur op telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief). Je kunt ook het contactformulier invullen.

    Klachten
    Heb je een klacht? Dien deze dan zo snel mogelijk in via klachten@hotelspecials.be. Klachten kunnen tot uiterlijk 2 maanden na afloop van de reservering in behandeling worden genomen.

  • Is het mogelijk een kamer alleen overdag te reserveren?

    Via HotelSpecials is het alleen mogelijk om een reservatie te maken met een minimaal verblijf van 1 nacht. Wij bieden geen hotels met dagtarieven aan.

  • Kan ik mijn huisdier meenemen?

    Ieder hotel heeft zijn eigen beleid met betrekking tot huisdieren. Sommige hotels laten geen huisdieren toe en in andere gevallen wordt er een vergoeding gevraagd voor het meebrengen van een huisdier. De kosten hiervoor vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel. Neem jij een huisdier mee? Meld dit dan altijd bij je reservering om problemen (of extra kosten) ter plaatse te voorkomen.

    Met onze Huisdier Specials mag jullie hond gratis op de kamer verblijven. Bekijk de Huisdier Specials voor de hotels die dit aanbieden.

    Voor meer informatie over de huisdiertoegankelijkheid van het hotel naar jouw keuze kun je onze Service Desk contacteren

  • Kan ik mijn voorkeuren opgeven?

    Je kunt tijdens het reserveren een voorkeur opgeven. Deze zal naar het hotel worden verzonden zodat zij op de hoogte zijn van de wens en hier, indien mogelijk, rekening mee kunnen houden. Het kan het zijn dat voor bepaalde wensen (als bijvoorbeeld een ander kamertype of bepaalde faciliteit) een toeslag geldt. Wens je vooraf te weten of iets mogelijk is dan wel of hier een meerprijs op van toepassing is, contacteer dan onze Service Desk.

  • Is het mogelijk om mijn voorkeur voor bedden en een roken of niet-roken kamer aan te geven?

    Ja, dit is mogelijk. Bij veel hotels kun je je voorkeur voor bedden (tweepersoonsbed of 2 losse bedden) en een roken of niet-roken kamer opgeven. Hoewel het hotel altijd rekening probeert te houden met jouw wensen, is een voorkeur echter geen garantie.

    Indien jouw voorkeur van dusdanig belang is dat je reservatie ervan afhangt, adviseren wij je om vooraf de Service Desk hierover te contacteren.

  • Wat is een Lazy Sunday?

    Bij sommige hotels kun je als extra een Lazy Sunday reserveren. Dit is doorgaans tegen bijbetaling, maar soms is de Lazy Sunday ook inbegrepen in de Special. De Lazy Sunday houdt in dat je langer gebruik van de kamer kunt maken dan de reguliere uitchecktijd die staat aangegeven bij de hotelinformatie. De tijd waarop je met de Lazy Sunday kunt uitchecken vind je bij de extra’s of in de omschrijving van de Special.

    Voor alle mogelijkheden over een Lazy Sunday bij een bepaald hotel kun je ook altijd onze Service Desk contacteren.

  • Kan ik van tevoren een parkeerplaats reserveren?

    Bij de omschrijving van het hotel staat vermeld of het hotel beschikt over een parking en of hier kosten aan zijn verbonden. Meestal kunnen parkeerplaatsen niet van tevoren worden gereserveerd, tenzij dit uitdrukkelijk staat vermeld op de website. Wanneer je hier gebruik van wilt maken, kun je dit tijdens het reservatieproces bij de opmerkingen onder het kopje ‘vragen of wensen’ aangeven.

  • Houdt het hotel rekening met allergieën en dieetwensen?

    Wanneer hotels rekening houden met allergieën en dieetwensen, vind je dit terug op de detailpagina van het betreffende hotel. Wanneer het van belang is dat het door jou gereserveerde hotel op de hoogte is van je dieetwensen en/of allergieën, raden wij je aan dit te vermelden bij de opmerkingen tijdens het reservatieproces.

    Voor vragen kun je ook altijd onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of vul het contactformulier in. 

  • Is het mogelijk om een kamer voor 1 persoon te reserveren?

    Alle prijzen op HotelSpecials.be zijn op basis van 2 personen per kamer. In het geval van een reservering voor 1 persoon zal een eenpersoonstoeslag worden berekend. De kosten hiervoor kunnen per hotel verschillen en worden op de detailpagina van het hotel vermeld.

  • Is het mogelijk om met 3 volwassenen op 1 kamer te overnachten?

    Meestal is dit mogelijk. Voor het plaatsen van een extra bed op de kamer wordt doorgaans een extra vergoeding gevraagd. De hoogte van de toeslag verschilt per hotel.

    Voor de beschikbaarheid en prijzen van een extra bed op de twee- of driepersoonskamer kun je onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of vul het contactformulier in. 

  • Is het mogelijk een extra bed voor een kind op de kamer te plaatsen?

    Meestal is dit mogelijk. Voor het plaatsen van een extra bed voor een kind wordt doorgaans een kindertoeslag berekend. De hoogte van deze toeslag is afhankelijk van de leeftijd van het kind en het hotel dat je reserveert.

    Voor specifieke informatie kun je kijken op de detailpagina van het betreffende hotel of onze Service Desk contacteren.

  • Zijn er ook mindervaliden kamers beschikbaar?

    Sommige hotels bieden kamers en voorzieningen voor mindervaliden. Informatie hierover vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel. Echter zijn niet alle hotels volledig toegankelijk voor mindervaliden.

    Wij raden je daarom aan om je reservatie telefonisch te maken via onze Service Desk, zodat onze medewerkers de beschikbaarheid en mogelijkheden voor jouw speciale wensen kunnen nagaan. Contacteer ons door te bellen met 078-480903 (lokaal tarief), of door het contactformulier in te vullen. 

  • Is het mogelijk om een luxueuzer kamertype te reserveren?

    Naast de standaardkamers beschikken hotels ook vaak over suites en luxere kamertypes. In veel gevallen is het mogelijk om deze te reserveren. Behoort het upgraden van je reservering tot de mogelijkheden, dan wordt dit vermeld bij de Specials en arrangementen van het hotel.

    Voor meer informatie over de prijzen en mogelijkheden voor het upgraden van je kamertype kun je onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of door het contactformulier in te vullen. 

  • Zijn er extra kosten verbonden aan een kamer met uitzicht?

    Het is in veel gevallen mogelijk om een kamer met een speciaal uitzicht te reserveren (denk aan zeezicht, tuinzicht of parkzicht). Indien dit mogelijk is, wordt dit meestal vermeld bij de  Specials  en arrangementen van het hotel. Hier staat in veel gevallen ook vermeld wat de extra kosten zijn voor de kamer met een speciaal uitzicht.

    Voor meer vragen over het reserveren van een kamer met een speciaal uitzicht kun je onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of het contactformulier in te vullen. 

  • Hoe kan ik contact opnemen met HotelSpecials.be?

    De Service Desk is 7 dagen per week geopend en is bereikbaar via Facebook, telefonisch en per mail. Kijk hier voor openingstijden en contactmogelijkheden.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem contact met ons op