Deel dit hotel

Veelgestelde vragen
Lokaal tarief | ma-vr 09.00-22.00 za 10.00-18.00 zo 10.00-22.00

Veelgestelde vragen

 

naar boven

Top 10 veelgestelde vragen

Is een reservatie naderhand nog te wijzigen? Om een reservatie te wijzigen (bijvoorbeeld naar een andere aankomstdatum) dient dit aan ons doorgegeven te worden via het contactformulier onder vermelding van het reservatienummer of telefonisch via ons lokale telefoonnummer dat je in de reservatiebevestiging vindt. Voor gebruik via ons lokale telefoonnummer worden, buiten de kosten van jouw telefoongebruik, als vanzelfsprekend geen kosten in rekening gebracht. Wijzigingen zijn altijd op aanvraag en alleen mogelijk indien het hotel hiervoor akkoord geeft. HotelSpecials.be rekent geen wijzigingskosten wanneer je bijvoorbeeld de aankomstdatum van je reservatie wilt wijzigen, afhankelijk van de voorwaarden van de door jou geboekte special. Het hotel kan eventueel wel extra kosten rekenen wanneer jouw special op de gewijzigde datum in een hogere prijsklasse valt. Daarnaast wordt de prijs hoger wanneer je van 1 naar meerdere nachten wijzigt.

Hoe kan ik een reservatie annuleren? Via een link in de bevestigingsmail kan de betreffende reservatie worden geannuleerd. De annulatievoorwaarden ten tijde van het maken van de reservatie zijn hierbij van toepassing. Indien je de e-mail niet hebt bewaard of alleen een bevestigingsbrief hebt ontvangen, kun je onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief).

Let op: het hotel kan annulatiekosten in rekening brengen als de annulatiestermijn is verstreken. Wij adviseren om deze reden altijd om bij het maken van een reservatie een annulatieverzekering af te sluiten. De betaalde servicekosten en eventuele kosten van een afgesloten annulatieverzekering zijn niet terug te vorderen. Wij adviseren je dan ook telefonisch contact te zoeken met onze Service Desk om te informeren of de reservatie gewijzigd kan worden naar een nieuwe datum.

Diverse hotels hanteren de annulatievoorwaarden van de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH).

Wanneer ontvang ik een bevestiging van mijn reservatie? Binnen een half uur na het reserveren ontvang je een bevestiging op het opgegeven e-mailadres en/of postadres. Wanneer je geen bevestiging hebt ontvangen raden wij je aan direct onze Service Desk te contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of vul het contactformulier in.

Kan ik mijn huisdier meenemen? Ieder hotel heeft zijn eigen beleid met betrekking tot huisdieren. Sommige hotels laten geen huisdieren toe en in andere gevallen wordt er een vergoeding gevraagd voor het meebrengen van een huisdier. De kosten hiervoor vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel. Neem jij een huisdier mee? Meld dit dan altijd bij je reservatie om problemen (of extra kosten) ter plaatse te voorkomen.

Hoe is de prijsopbouw van een 2+1 Special? De gratis nacht waar je recht op hebt bij deze special is al als korting verwerkt in de prijs per kamer per nacht. Je kunt dit controleren door de prijzen op te zoeken voor 2 nachten op onze website. Je ziet dan dat de prijs voor 2 nachten gelijk is aan de 2+1 Special. Je krijgt dus inderdaad de 3e nacht gratis. Ons systeem geeft altijd de laagst mogelijke prijs weer. Prijzen zijn per kamer per nacht, op basis van tweepersoonsbezetting, inclusief btw, exclusief servicekosten. Eventuele citytax, bestaande uit een bedrag of percentage, wordt weergegeven tijdens het reservatieproces.

Prijzen en bijbehorende beschikbaarheid van kamers kunnen per dag verschillen; hoe kan dat? De prijzen van de aangeboden specials en kamers zijn opgebouwd uit flexibele tarieven. De hotels kunnen 24 uur per dag hun prijzen en beschikbaarheid aanpassen op HotelSpecials.be. Afhankelijk van de beschikbaarheid kunnen de hotels nog een prijswijziging toepassen op het huidige tarief.

De actuele prijzen en beschikbaarheid vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel. Voor meer informatie kun je ook onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief).

Hoe gaat de reservatie in zijn werk? Heb je een kamer of special gevonden die aan jouw wensen voldoet? Dan kun je deze zowel telefonisch als via internet reserveren.

Telefoon
Contacteer ons via 078-480903 (lokaal tarief). Onze Service Desk is op de volgende tijden telefonisch bereikbaar: maandag t/m vrijdag (08.30-22.30 uur), zaterdag (10.00-18.00 uur) en zondag (10.00-18.00 uur).

Internet
Wil je via het internet reserveren? Kies dan de kamer of special op de door jou gewenste datum en klik op reserveer. Volg alle stappen en je reservatie is zo gemaakt.

Binnen een half uur na het reserveren (zowel via internet als telefonisch) wordt er een e-mail ter bevestiging gestuurd. Het reservatienummer geldt als bevestiging. Geen bevestiging ontvangen? Vul dan het contactformulier in of bel ons op 078-480903 (lokaal tarief).

Kan ik een annulatieverzekering afsluiten? In samenwerking met Allianz Global Assistance biedt HotelSpecials je de mogelijkheid om tijdens het maken van je reservatie een annulatieverzekering af te sluiten. Je sluit al een annulatieverzekering af vanaf 3,00 € bij een totale reissom tot 49,00 €. Wil jij weten wat de premie is van de annulatieverzekering van jouw geboekte reis? Bekijk dan hier de prijstabel. Wij raden je altijd aan om een annulatieverzekering af te sluiten. Wanneer je namelijk niet binnen de annulatievoorwaarden van het hotel annuleert, kan het hotel kosten in rekening brengen.

Meer informatie over de annulatievoorwaarden van een hotel vind je op de detailpagina van het betreffende hotel en in je reservatiebevestiging. Worden er door het hotel kosten in rekening gebracht? Dan zal Allianz Global Assistance deze kosten vergoeden, als het verzekerd is onder voorwaarden van de annulatieverzekering. Of je aanspraak kunt maken op je annulatieverzekering, wordt bepaald door Allianz Global Assistance. 

Wil je een claim indienen? Bekijk dan de vraag ‘Hoe kan ik een claim indienen bij Allianz Global Assistance’ over hoe dit in zijn werk gaat. 

Is het mogelijk een extra bed voor een kind op de kamer te plaatsen? Meestal is dit mogelijk. Voor het plaatsen van een extra bed voor een kind wordt doorgaans een kindertoeslag berekend. De hoogte van deze toeslag is afhankelijk van de leeftijd van het kind en het hotel dat je reserveert. 

Voor specifieke informatie kun je kijken op de detailpagina van het betreffende hotel of onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief).

Is het mogelijk om later uit te checken dan staat aangegeven? Dit hangt af van de beschikbaarheid van het hotel. In de meeste gevallen vraagt het hotel hiervoor een extra vergoeding. Soms kun je bij je reservering ook een Lazy Sunday reserveren. Hiermee ben je gegarandeerd van een latere uitchecktijd. De eventuele extra kosten voor een Lazy Sunday vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel.

naar boven

Overzicht type aanbiedingen

Welke type aanbiedingen hebben wij? Arrangement
Een arrangement is een variatie van zeer aantrekkelijke hotelarrangementen. Deze aanbieding is een samengesteld pakket waarbij je voordeel kan krijgen zoals meerdere nachten voor een lagere prijs, een luxueus kamertype, een aanbieding in thema en/of extra hotelfaciliteiten zoals een 3-gangendiner.

Hotdeal
Een Hotdeal is een unieke aanbieding tegen een bijzonder lucratieve prijs. De inhoud van deze deal is doorgaans gelijk aan de reguliere kamer. Het verschil tussen een Hotdeal en een reguliere kamer is te vinden in de annulatievoorwaarden. In geval van annulatie bij een Hotdeal wordt de gehele reservatiesom in rekening gebracht. Vanwege deze extra lage prijs is het dus niet mogelijk om de aanbieding te wijzigen en/of annuleren.

Secret Hotel
Reserveer je een Secret Hotel, dan is de naam en precieze locatie van het hotel, in tegenstelling tot een reservatie bij een regulier hotel, nog even geheim totdat je de reservatiebevestiging ontvangt. De naam van het hotel ontvang je uiterlijk 48 uur voor aankomst. Kortom, een verrassende aanbieding voor een lage prijs! Een belangrijk verschil met een regulier hotel is dat reservaties voor de Secret Hotels niet te wijzigen en/of te annuleren zijn. In geval van annulatie zal de gehele reservatiesom in rekening worden gebracht.
 
Special
Specials zijn de speciaal door HotelSpecials.be geselecteerde hoteldeals met verleidelijke extra’s. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de 2+1 Special waarbij je bij 2 geresereveerde nachten 1 extra nacht cadeau krijgt. Er zijn ook Specials die specifiek zijn gericht op seizoenen, vakanties, feestdagen en promoties. Leuk is dat bij een Special altijd het ontbijt is inbegrepen!

WeekAanbieding
Wat de WeekAanbieding inhoudt, verschilt per week. Deze aanbieding biedt extra voordeel op een unieke deal en is dan ook nergens anders te vinden. Het is goed om te weten dat een WeekAanbieding vaak leuke extra’s bevat, zoals bijvoorbeeld een gratis upgrade naar een luxe kamer.

naar boven

Reservatie

Hoe gaat de reservatie in zijn werk? Heb je een kamer of Special gevonden die aan jouw wensen voldoet? Dan kun je deze zowel telefonisch als via internet reserveren.

Telefoon
Contacteer ons via 078-480903 (lokaal tarief). Onze Service Desk is op de volgende tijden telefonisch bereikbaar: maandag t/m vrijdag (09.00-22.00 uur), zaterdag (10.00-18.00 uur) en zondag (10.00-22.00 uur).

Internet
Wil je via het internet reserveren? Kies dan de kamer of special op de door jou gewenste datum en klik op reserveer. Volg alle stappen en je reservatie is zo gemaakt.

Binnen een half uur na het reserveren (zowel via internet als telefonisch) wordt er een e-mail ter bevestiging gestuurd. Het reservatienummer geldt als bevestiging. Geen bevestiging ontvangen? Vul dan het contactformulier in of bel ons op 078-480903 (lokaal tarief).

Is het mogelijk een kamer alleen overdag te reserveren? Via HotelSpecials.be is het alleen mogelijk om een reservatie te maken met een minimaal verblijf van 1 nacht. Wij bieden geen hotels met dagtarieven aan.

Is het mogelijk om een Special meerdere malen achter elkaar te reserveren? Ja, dit is mogelijk. Wanneer deze optie niet beschikbaar is op de website, kun je onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief).

Waar kan ik terecht met vragen over de beschikbaarheid van een kamer? De actuele beschikbaarheid kun je via onze website controleren op de detailpagina van het door jou gekozen hotel. De beschikbaarheid van een kamer kan per dag, of zelfs per moment, verschillen. Wij raden je aan om bij vragen over de beschikbaarheid telefonisch contact op te nemen met onze Service Desk via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief).

Is het belangrijk om de aankomsttijd door te geven bij de reservatie? Gereserveerde kamers zijn op de dag van aankomst tot 18.00 uur gegarandeerd, tenzij anders is aangegeven. Indien je op de dag van aankomst na 18.00 uur in het hotel arriveert, dien je het hotelpersoneel hiervan voortijdig telefonisch op de hoogte te stellen, zodat zij de kamer(s) vast kunnen houden. Wanneer er al een aankomsttijd bekend is, dien je dit vroegtijdig aan te geven.

Vanaf welke leeftijd kan ik reserveren? Reserveren via HotelSpecials.be is mogelijk vanaf de leeftijd van 18 jaar. Er dient minimaal één persoon van 18 jaar of ouder aanwezig te zijn tijdens het verblijf.

Wat houdt laagste prijsgarantie van HotelSpecials.be in? HotelSpecials.be biedt haar gasten de laagste prijsgarantie. Dit betekent dat je op het moment van reserveren gegarandeerd de laagste prijs betaalt voor een aanbieding op onze website. Deze laagste prijsgarantie wordt dagelijks geüpdatet en gecontroleerd.

Mocht je dezelfde aanbieding bij een vergelijkbare aanbieder toch goedkoper aantreffen, dan betalen wij jou het verschil terug. Er zijn echter de volgende voorwaarden aan verbonden: 
- Identiek kamertype en aantal personen 
- Identieke aankomstdatum 
- Uiterlijk 24 uur na het maken van de reservering
- Alle prijzen zijn excl. eventuele citytax en servicekosten voor Specials (€ 10,00 bij 1 nacht en € 15,00 bij 2 of meerdere nachten) 
- Identieke annuleringsvoorwaarden 
- Identieke betalingsvoorwaarden 
- Identieke inhoud van de special of het arrangement

naar boven

Prijzen

Worden de prijzen bij Hotelspecials.be per persoon of per kamer berekend? De prijzen van de Specials zijn vanaf prijzen en worden via HotelSpecials.be per kamer per nacht weergegeven. Deze Specials zijn gebaseerd op een tweepersoonsbezetting. In geval van eenpersoonsbezetting kan een toeslag gerekend worden. Getoonde prijzen van Specials zijn inclusief btw, exclusief servicekosten en eventuele transactiekosten. Bij de getoonde prijzen staat altijd duidelijk aangegeven of deze inclusief of exclusief citytax zijn. De totale prijs wordt in een prijsopbouw berekend in de eerste stap tijdens het reserveringsproces.

Wat houdt laagste prijsgarantie van HotelSpecials.be in? HotelSpecials.be biedt haar gasten de laagste prijsgarantie. Dit betekent dat je op het moment van reserveren gegarandeerd de laagste prijs betaalt voor een aanbieding op onze website. Deze laagste prijsgarantie wordt dagelijks geüpdatet en gecontroleerd.

Mocht je dezelfde aanbieding bij een vergelijkbare aanbieder toch goedkoper aantreffen, dan betalen wij jou het verschil terug. Er zijn echter de volgende voorwaarden aan verbonden: 
- Identiek kamertype en aantal personen 
- Identieke aankomstdatum 
- Uiterlijk 24 uur na het maken van de reservering
- Alle prijzen zijn excl. eventuele citytax en servicekosten voor Specials (€ 10,00 bij 1 nacht en € 15,00 bij 2 of meerdere nachten) 
- Identieke annuleringsvoorwaarden 
- Identieke betalingsvoorwaarden 
- Identieke inhoud van de special of het arrangement

Wordt er een toeslag gerekend als ik voor 1 persoon of 3 personen reserveer? Alle actuele vanaf prijzen op HotelSpecials.be zijn per kamer per nacht op basis van een tweepersoonsbezetting, incl. btw en excl. servicekosten voor Specials. Bij de getoonde prijzen staat altijd duidelijk aangegeven of deze inclusief of exclusief citytax zijn. In geval van eenpersoonsbezetting kan een toeslag gerekend worden.

Wanneer je met 3 personen op de kamer wilt overnachten, zal er een extra bed op de kamer geplaatst moeten worden. Doorgaans wordt hier een toeslag voor gerekend. Wil je meer informatie over de toeslag? Dan kun je contact opnemen met onze Service Desk via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of vul het contactformulier in.

Welke extra kosten worden er nog berekend bij de reservatie? Per reservatie worden servicekosten in rekening gebracht voor Specials (10,00 € bij 1 nacht,15,00 € bij 2 of meer nachten). Deze servicekosten worden per reservatie gerekend. HotelSpecials.be rekent servicekosten om jou zo goed mogelijk van dienst te zijn, de beste deals te realiseren en de laagste prijs te kunnen garanderen. Kosten voor een annuleringsverzekering worden alleen in rekening gebracht als hiervoor is gekozen tijdens het maken van een reservatie. 

De getoonde prijzen zijn actuele vanaf prijzen op basis van een tweepersoonsbezetting en exclusief een eventueel afgesloten annuleringsverzekering. Bij de getoonde prijzen staat altijd duidelijk aangegeven of deze inclusief of exclusief citytax zijn. In het geval van eenpersoonsbezetting kan er een toeslag worden gerekend. Daarnaast kunnen er toeslagen worden berekend voor parkeren, het meenemen van een huisdier en indirecte kosten zoals gebruik van telefoon en minibar. Deze kosten worden ook niet meegenomen in de reserveringsbevestiging, maar worden door het hotel in rekening gebracht tijdens je verblijf. 

Daarnaast zijn de getoonde prijzen gebaseerd op een tweepersoonsbezetting. In geval van eenpersoonsbezetting betaal je de kamerprijs per nacht.

Hoeveel moet ik betalen om kinderen mee te nemen? Voor kinderen gelden in sommige gevallen speciale kamerprijzen. Deze prijzen verschillen per hotel en per leeftijd van het kind. Kinderprijzen zijn alleen van kracht bij 2 volbetalende volwassenen op de kamer. Wanneer je een reservatie wilt maken voor 1 volwassene en 1 kind, wordt de prijs voor 2 volwassenen berekend. Meestal zijn de prijzen en beschikbaarheid voor een extra bed voor een kind op aanvraag beschikbaar.

Voor specifieke informatie kun je ook de detailpagina van het betreffende hotel bekijken of de Service Desk contacteren op telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief).

Zijn belastingen bij de kamerprijs inbegrepen? Kosten variëren per bestemming en/of hotel. De getoonde prijzen zijn actuele vanaf prijzen per kamer per nacht op basis van een tweepersoonbezetting, exclusief servicekosten en inclusief btw. Bij de getoonde prijzen staat altijd duidelijk aangegeven of deze inclusief of exclusief citytax zijn. 

Citytax

Of er citytax wordt gerekend, is afhankelijk van de bestemmingsgemeente. Vele gemeentes rekenen een citytax per persoon per nacht. De hoogte van deze citytax varieert per bestemming en/of hotel. Bij de getoonde prijzen op HotelSpecials.be staat altijd duidelijk aangegeven of deze inclusief of exclusief citytax zijn. Meer informatie over de hoogte van de eventuele citytax vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel.

Gemeentes kunnen belasting opleggen aan bezoekers van de gemeente, die daar niet inwonend zijn. Dit wordt ook wel citytax genoemd. Deze citytax wordt niet direct aan de gemeente betaald, maar wordt berekend door de accommodatie waar je verblijft. De accommodatie betaalt vervolgens de citytax aan de gemeente. Citytax is niet van toepassing op inwoners van de bestemmingsgemeente.

Citytax kan op verschillende manieren berekend worden. Vele gemeentes rekenen een citytax per persoon per nacht. Het is ook mogelijk dat de citytax per kamer, per nacht, of per reservering gerekend wordt. Er zijn ook gemeenten die de hoogte van de citytax baseren op het aantal sterren van de accommodatie. De hoogte van citytax varieert per bestemming en/of hotel. Bij de getoonde prijzen op HotelSpecials.be staat altijd duidelijk aangegeven of deze inclusief of exclusief citytax zijn. Ben je woonachtig in een gemeente? Dan hoef je de citytax niet te betalen.

Is het ontbijt bij de prijs inbegrepen? Veel van de Specials via HotelSpecials.be zijn op basis van logies en ontbijt. Echter kan de inhoud van de Special per hotel, kamertype of arrangement verschillen. Sommige aanbiedingen worden exclusief ontbijt aangeboden. Meer informatie over de inhoud van de Specials vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel.

Worden er servicekosten berekend? Bij een reservatie van een zogeheten Special rekenen wij servicekosten (10,00 € bij 1 nacht en 15,00 € bij 2 of meer nachten). Op deze manier kunnen wij jou helpen een overnachting te vinden die perfect op jouw wensen aansluit. Onze medewerkers regelen constant de allerlaagste prijzen en waarborgen de kwaliteit van onze hotels. Naast deze laagste prijsgarantie vind je door onze inzet ook diverse gratis extra's bij onze hotels. Hierbij kun je denken aan een gratis late check-out of een upgrade naar een luxere kamer. 

Deze servicekosten betaal je altijd direct vooraf aan HotelSpecials.be. De kosten kun je voldoen via Kredietkaart (VISA, Mastercard of American Express), MisterCash, Sofort Banking of PayPal. Bij het gebruik van een kredietkaart betaal je 1.5% van het totaal aan HotelSpecials.be te betalen bedrag aan transactiekosten. 

Wat houden servicekosten in? Bij een reservatie van een zogeheten Special rekenen wij servicekosten (10,00 € bij 1 nacht en 15,00 € bij 2 of meer nachten). Op deze manier kunnen wij jou helpen een overnachting te vinden die perfect op jouw wensen aansluit. Onze medewerkers regelen constant de allerlaagste prijzen en waarborgen de kwaliteit van onze hotels. Naast deze laagste prijsgarantie vind je door onze inzet ook diverse gratis extra's bij onze hotels. Hierbij kun je denken aan een gratis late check-out of een upgrade naar een luxere kamer. 

Prijzen en bijbehorende beschikbaarheid van kamers kunnen per dag verschillen; hoe kan dat? De prijzen van de aangeboden Specials en kamers zijn opgebouwd uit flexibele tarieven. De hotels kunnen 24 uur per dag hun prijzen en beschikbaarheid aanpassen op HotelSpecials.be. Afhankelijk van de beschikbaarheid kunnen de hotels nog een prijswijziging toepassen op het huidige tarief.

De actuele prijzen en beschikbaarheid vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel. Voor meer informatie kun je ook onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief).

Hoe is de prijsopbouw van een 2+1 Special? De gratis nacht waar je recht op hebt bij deze Special is al als korting verwerkt in de prijs per kamer per nacht. Je kunt dit controleren door de prijzen op te zoeken voor 2 nachten op onze website. Je ziet dan dat de prijs voor 2 nachten gelijk is aan de 2+1 Special. Je krijgt dus inderdaad de 3e nacht gratis. Ons systeem geeft altijd de laagst mogelijke prijs weer. 

Vraagt het hotel een borg? Enkele hotels vragen een borg. Dit kan in de vorm van een kredietkaart of een geldbedrag. Wanneer je geen gebruik maakt van extra's (als pay-tv en minibar), zal het hotel de borg retourneren.

naar boven

Kamerinformatie

Is het mogelijk om een kamer voor 1 persoon te reserveren? Alle prijzen op HotelSpecials.be zijn op basis van 2 personen per kamer. In het geval van een reservering voor 1 persoon zal een eenpersoonstoeslag worden berekend. De kosten hiervoor kunnen per hotel verschillen en worden op de detailpagina van het hotel vermeld.

Is het mogelijk om met 3 volwassenen op 1 kamer te overnachten? Meestal is dit mogelijk. Voor het plaatsen van een extra bed op de kamer wordt doorgaans een extra vergoeding gevraagd. De hoogte van de toeslag verschilt per hotel.

Voor de beschikbaarheid en prijzen van een extra bed op de twee- of driepersoonskamer kun je onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of vul het contactformulier in. 

Is het mogelijk een extra bed voor een kind op de kamer te plaatsen? Meestal is dit mogelijk. Voor het plaatsen van een extra bed voor een kind wordt doorgaans een kindertoeslag berekend. De hoogte van deze toeslag is afhankelijk van de leeftijd van het kind en het hotel dat je reserveert.

Voor specifieke informatie kun je kijken op de detailpagina van het betreffende hotel of onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief).

Zijn er ook mindervaliden kamers beschikbaar? Sommige hotels bieden kamers en voorzieningen voor mindervaliden. Informatie hierover vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel. Echter zijn niet alle hotels volledig toegankelijk voor mindervaliden.

Wij raden je daarom aan om je reservatie telefonisch te maken via onze Service Desk, zodat onze medewerkers de beschikbaarheid en mogelijkheden voor jouw speciale wensen kunnen nagaan. Contacteer ons door te bellen met 078-480903 (lokaal tarief), of door het contactformulier in te vullen.

Is het mogelijk om een luxueuzer kamertype te reserveren? Naast de standaardkamers beschikken hotels ook vaak over suites en luxueuze kamertypes. In veel gevallen is het mogelijk om deze tegen een toeslag bovenop de arrangementprijs te reserveren. Indien het upgraden van je reservatie tot de mogelijkheden behoort, wordt dit vermeld bij de arrangementen en specials van het hotel.

Voor meer informatie over de prijzen en mogelijkheden voor het upgraden van je kamertype kun je onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of door het contactformulier in te vullen.

Zijn er extra kosten verbonden aan een kamer met uitzicht? Het is in veel gevallen mogelijk om een kamer met een speciaal uitzicht te reserveren (denk aan zeezicht, tuinzicht of parkzicht). Indien dit mogelijk is, wordt dit meestal vermeld bij de arrangementen en Specials van het hotel. Hier staat in veel gevallen ook vermeld wat de extra kosten zijn voor de kamer met een speciaal uitzicht.

Voor meer vragen over het reserveren van een kamer met een speciaal uitzicht kun je onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of het contactformulier in te vullen.

naar boven

Specials

Wat houdt een Special precies in? Vaste Specials zijn de speciaal door HotelSpecials.be geselecteerde hotelaanbiedingen met aantrekkelijke extra’s. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de 2+1 Specials waarbij je 1 nacht extra krijgt bovenop 2 gereserveerde nachten. Mis ook niet de Specials die zijn gericht op seizoenen, vakanties, feestdagen en promoties. Welke Specials een hotel aanbiedt, vind je direct bovenaan op de betreffende hotelpagina.

Wat houdt de gratis upgrade bij de VIP Upgrade Specials in? De gratis upgrade die bij een VIP Upgrade Special is inbegrepen, houdt in dat het hotel een kamer selecteert die op verschillende manieren voordeel kan bieden ten opzichte van een standaard kamer. De upgrade kan bijvoorbeeld een verblijf op een ruimere kamer betekenen, heeft een gunstigere ligging en/of prachtig uitzicht.

Is het mogelijk een zelfde Special meerdere keren achter elkaar te reserveren? Ja, dit is mogelijk. Wanneer deze optie niet beschikbaar is op de website, kun je onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief).

Wat is de inhoud van een Family Special? De steeds terugkerende Family Specials bieden je de mogelijkheid één of meerdere kinderen kosteloos op de tweepersoonskamer te laten verblijven. De mogelijkheden voor het plaatsen van een extra bed voor jouw kinderen verschilt per hotel.

Meer informatie over het maximaal aantal bij te reserveren kinderen kun je terugvinden op de detailpagina van het desbetreffende hotel. Doorgaans kunnen maximaal 1 of 2 kinderen van 0 tot 12 jaar kosteloos verblijven op basis van 2 vol betalende volwassenen op een kamer.

Voor specifieke informatie over het meenemen van kinderen bij de Family Specials kun je ook onze Service Desk contacteren op telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief).

Wat houdt een 1+1, 2+1, 3+1 en 4+1 Special in? Wanneer je een 1+1 Special, 2+1 Special, 3+1 Special of  4+1 Special reserveert, krijg je de laatste nacht gratis. De gratis nacht waar je recht op hebt is bij dergelijke Specials al als korting verwerkt in de prijs per kamer per nacht. Je kunt de prijs van bijvoorbeeld een 2+1 Special controleren door de prijzen op te zoeken voor 2 nachten op onze website. Je ziet dan dat de prijs voor 2 nachten gelijk is aan de 2+1, wat betekent dat je de 3e nacht gratis krijgt. 

Naast de gratis nacht Specials heeft HotelSpecials ook de Voordeel Special. Bij deze Special krijg je tot maximaal 70% korting per kamer per nacht. De korting is al in de prijs inbegrepen.

Hoe is de prijsopbouw van een 2+1 Special? De gratis nacht waar je recht op hebt bij deze Special is al als korting verwerkt in de prijs per kamer per nacht. Je kunt dit controleren door de prijzen op te zoeken voor 2 nachten op onze website. Je ziet dan dat de prijs voor 2 nachten gelijk is aan de 2+1 Special. Je krijgt dus inderdaad de 3e nacht gratis. Ons systeem geeft altijd de laagst mogelijke prijs weer.

naar boven

Wensen en extra's

Kan ik een voorkeur opgeven? Je kunt tijdens het reserveren een voorkeur opgeven. Deze zal naar het hotel worden verzonden zodat zij op de hoogte zijn van jouw wens en hier, indien mogelijk, rekening mee kunnen houden. Het kan het zijn dat voor bepaalde wensen (als bijvoorbeeld een ander kamertype of bepaalde faciliteit) een toeslag geldt. Wens je vooraf te weten of iets mogelijk is dan wel of hier een meerprijs op van toepassing is, neem dan contact op met onze Service Desk via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of door een e-mail te sturen naar info@hotelspecials.be.  

Kan ik mijn huisdier meenemen? Ieder hotel heeft zijn eigen beleid met betrekking tot huisdieren. Sommige hotels laten geen huisdieren toe en in andere gevallen wordt er een vergoeding gevraagd voor het meebrengen van een huisdier. De kosten hiervoor vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel. Neem jij een huisdier mee? Meld dit dan altijd bij je reservatie om problemen (of extra kosten) ter plaatse te voorkomen.

Is het mogelijk om later uit te checken dan staat aangegeven? Dit hangt af van de beschikbaarheid van het hotel. In de meeste gevallen vraagt het hotel hiervoor een extra vergoeding. Soms kun je bij je reservering ook een Lazy Sunday reserveren. Hiermee ben je gegarandeerd van een latere uitchecktijd. De eventuele extra kosten voor een Lazy Sunday vind je terug op de detailpagina van het betreffende hotel.

Is het mogelijk om mijn voorkeur voor bedden en een roken of niet roken kamer aan te geven? Ja, dit is mogelijk. Bij veel hotels kun je je voorkeur voor bedden (tweepersoonsbed of 2 losse bedden) en een roken of niet roken kamer opgeven. Hoewel het hotel altijd rekening probeert te houden met jouw wensen, is een voorkeur echter geen garantie.

Indien jouw voorkeur van dusdanig belang is dat je reservatie ervan afhangt, adviseren wij je om vooraf de Service Desk hierover te contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of vul het contactformulier in.

Wat is een Lazy Sunday? Bij sommige hotels kun je als extra een Lazy Sunday bijboeken. Dit is doorgaans tegen bijbetaling, maar soms is de Lazy Sunday ook inbegrepen in de Special. De Lazy Sunday houdt in dat je langer gebruik van de kamer kunt maken dan de reguliere uitchecktijd die staat aangegeven bij de hotelinformatie. De tijd waarop je met de Lazy Sunday kunt uitchecken vind je bij de extra’s of in de omschrijving van de Special.

Voor alle mogelijkheden over een Lazy Sunday bij een bepaald hotel kun je ook altijd onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of vul het contactformulier in.

Kan ik van tevoren een parkeerplaats reserveren? Bij de omschrijving van het hotel staat vermeld of het hotel beschikt over parkeergeleenheid en of hier kosten aan zijn verbonden. Meestal kunnen parkeerplaatsen niet van tevoren worden gereserveerd, tenzij dit uitdrukkelijk staat vermeld op de website. Wanneer je hier gebruik van wilt maken, kun je dit tijdens het reservatieproces bij de opmerkingen onder het kopje ‘vragen of wensen’ aangeven.

Houdt het hotel rekening met allergieën en dieetwensen? Wanneer hotels rekening houden met allergieën en dieetwensen, vind je dit terug op de detailpagina van het betreffende hotel. Wanneer het van belang is dat het door jou gereserveerde hotel op de hoogte is van je dieetwensen en/of allergieën, raden wij je aan dit te vermelden bij de opmerkingen tijdens het reservatieproces.

Voor vragen kun je ook altijd onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of vul het contactformulier in. 

naar boven

Betalen

Kan ik de kosten voor de hotelovernachting vooraf betalen? De verblijfskosten ben je verschuldigd aan het door jou gereserveerde hotel, tenzij anders vermeld op de detailpagina van het desbetreffende hotel. Vaak is het mogelijk deze kosten vooraf aan het hotel te betalen, indien er nog voldoende tijd is om de transactie te voldoen. Na de reservatie ontvang je een bevestiging met de contactgegevens van het hotel. Met het hotel kun je dan contact opnemen om deze transactie te regelen.

Waarom moet ik mijn kredietkaartgegevens doorgeven? Bij enkele hotels wordt er gevraagd om kredietkaartgegevens ter garantie van je reservatie. Wanneer dit het geval is, word je hierop geattendeerd in de voorwaarden. Deze voorwaarden zijn te vinden op de detailpagina van het desbetreffende hotel. Wanneer je een reservatie hebt geplaatst, ben je verplicht deze gegevens binnen de vastgestelde termijn door te geven aan het door jou gereserveerde hotel.

Het doorgeven van je kredietkaartgegevens wordt gebruikt voor het garanderen van je reservatie. Deze gegevens worden niet gebruikt voor het incasseren van verblijfskosten, maar zijn enkel ter garantie van je kamerreservatie. Bij een no-show (wanneer je zonder annulering geen gebruik maakt van de reservatie) zal het hotel de gegevens gebruiken voor het afschrijven van de totale verblijfskosten.

Wanneer een hotel aangeeft een reservatie enkel te kunnen accepteren met een kredietkaartgarantie, maar je bent niet in het bezit van een kredietkaart, dan kun je onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of het contactformulier invullen om de mogelijkheden te bespreken.

Ik wil de servicekosten betalen, maar het lukt niet. Wat moet ik doen? Wanneer de afschrijving van het verschuldigde bedrag aan HotelSpecials.be is mislukt, krijg je per e-mail een herinnering. In deze e-mail tref je een link waarin wij je uitnodigen tot online betalen van het openstaande bedrag. Via deze link kun je de betaling alsnog voldoen via Kredietkaart (MasterCard, VISA of American Express), MisterCash, Sofort Banking of PayPal. Bij het gebruik van een kredietkaart betaal je1.5% van het totaal aan HotelSpecials.be te betalen bedrag aan transactiekosten. 

Voor meer informatie over de status van je betaling kun je contact opnemen met onze Service Desk via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of vul het contactformulier in.

Hoe lang duurt het retourneren van een reeds betaalde overnachting? Wanneer je te maken hebt met een overboeking, dubbele reservatie, afgewezen aanvraag of na het annuleren van een vooruitbetaalde reservatie, kan het zijn dat je recht hebt op teruggave van de reeds betaalde (service)kosten aan HotelSpecials.be. De gemaakte kosten worden zo spoedig mogelijk teruggestort op de kredietkaart. Het terugstorten van de gemaakte kosten kan maximaal tot 30 dagen duren. Dit komt omdat de transacties van de kredietkaartmaatschappijen vaak maar eens per maand worden verwerkt.

Op welke manieren kan ik betalen? De servicekosten, kosten van een eventueel afgesloten annulatieverzekering en de verblijfskosten (in geval van de vooraf betaalde Specials) kun je betalen via je kredietkaart (MasterCard, VISA en American Express), Sofort banking, MisterCash of PayPal. Bij het gebruik van een creditcard betaal je 1.5% van het totaal aan HotelSpecials.be te betalen bedrag aan transactiekosten. 

Voor de meeste Specials geldt dat de verblijfskosten ter plaatse bij het hotel moeten worden voldaan tijdens het in- of uitchecken. Voor meer informatie over de specifieke betaalmethoden van de verblijfskosten ter plaatse kun je contact opnemen met het door jou gereserveerde hotel.



Wanneer moet de overnachting worden betaald? In de meeste gevallen betaal je het volledige bedrag, met uitzondering van de servicekosten en de premie van een eventueel afgesloten annulatieverzekering, ter plaatse bij het door jou gereserveerde hotel. Deze verblijfskosten betaal je dan bij het in- of uitchecken in het hotel. In enkele gevallen betaal je de volledige kosten van je verblijf direct aan Hotelspecials.be.

De servicekosten van 10,00 € (bij 1 overnachting) en 15,00 € (bij meerdere nachten) in het geval van het reserveren van een Special worden direct tijdens het reserveringsproces in rekening gebracht via Kredietkaart (MasterCard, VISA of American Express), Sofort Banking, PayPal of MisterCash. Bij bepaalde hotels of Specials geldt echter dat je het volledige bedrag vooraf aan HotelSpecials.be betaalt. Het totaalbedrag van de reservatie, inclusief servicekosten en een eventueel afgesloten annulatieverzekering, worden dan direct tijdens het reservatieproces voldaan via kredietkaart of bankcontact. Bij het gebruik van een kredietkaart betaal je 1.5% van het totaal aan HotelSpecials.be te betalen bedrag aan transactiekosten.

Wat moet ik doen als ik geen kredietkaart heb (die ik nodig heb ter garantie van mijn reservatie)? Wanneer een hotel aangeeft een reservatie enkel te kunnen accepteren met een kredietkaartgarantie, dan kun je onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of het contactformulier invullen om de mogelijkheden te bespreken.

Het saldo op mijn HotelCadeau is niet toereikend om de boeking af te ronden. Hoe betaal ik het restantbedrag? Bij een reservering met HotelCadeau, gebruik je het saldo op de HotelCadeau voor je reservering. Indien het saldo niet toereikend is, moet het restbedrag vooraf aan HotelSpecials worden betaald. Deze kosten voldoe je middels kredietkaart (MasterCard, VISA of American Express), MisterCash, Sofort Banking of PayPal. Bij het gebruik van een kredietkaart betaal je 1.5% van het totaal aan HotelSpecials.be te betalen bedrag aan transactiekosten. Lees meer over de betaling: hoe verzilver ik mijn HotelCadeau?

Vraagt het hotel een borg? Enkele hotels vragen een borg. Dit kan in de vorm van een kredietkaart of een geldbedrag. Wanneer je geen gebruik maakt van extra's (als pay-tv en minibar), zal het hotel de borg retourneren.

Kan ik een BTW-factuur ontvangen? Ja, wij kunnen je van een BTW-factuur voorzien, maar alleen over de servicekosten. Voor een factuur betreffende de verblijfskosten, kun je je richten tot het hotel.

naar boven

Bevestigen

Wanneer is de reservatie definitief? De reservatie is definitief wanneer je de laatste stap hebt doorlopen en op ‘definitief reserveren’ hebt geklikt. Binnen een half uur ontvang je hier per e-mail een bevestiging van (en indien gewenst binnen enkele werkdagen per post). Vanaf dit moment kun je ervan uitgaan dat alles omtrent je reservatie in orde is.

Let op: als je binnen een half uur geen e-mail ontvangen hebt, controleer dan je ongewenste mail. Mocht ook daar de bevestiging niet te vinden zijn, neem dan direct contact op met onze Service Desk via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of vul het contactformulier in.

Wanneer ontvang ik een bevestiging van mijn reservatie? Binnen een half uur na het reserveren ontvang je een bevestiging op het opgegeven e-mailadres en/of met circa twee werkdagen op het opgegeven postadres. Wanneer je binnen een half uur geen bevestiging hebt ontvangen, controleer dan je ongewenste mail. Mocht ook daar de bevestiging niet te vinden zijn dan raden wij je aan direct onze Service Desk te contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of vul het contactformulier in. 

Wat moet ik doen als ik geen bevestiging heb ontvangen? Wanneer je binnen een half uur geen bevestiging hebt ontvangen, controleer dan je ongewenste mail. Mocht ook daar de bevestiging niet te vinden zijn dan raden wij je aan direct onze Service Desk te contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of het contactformulier in te vullen. Om je snel te kunnen helpen is het van belang om de volgende gegevens bij de hand te hebben:

* de naam waarop de reservatie is gemaakt;
* de naam van het hotel;
* de aankomstdatum;
* het reservatienummer (indien bekend).

Ik heb de reservatie definitief gemaakt, maar er wordt een foutmelding weergegeven. Wat moet ik doen? Wanneer er een foutmelding op de pagina verschijnt nadat je op ‘definitief reserveren’ hebt geklikt, contacteer dan direct onze Service Desk via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief). In de meeste gevallen is de reservatie gewoon gelukt, maar is de pagina waar de reservatie bevestigd wordt verlopen. Wanneer je ons telefonisch contacteert, kunnen wij je informeren over de status van de reservatie.

Wat gebeurt er als het hotel is volgeboekt? Het kan onverhoopt voorkomen dat er sprake is van een overboeking in het hotel. In dit geval neemt het hotel zo snel mogelijk contact met je op en doen zij hun uiterste best een vergelijkbaar en passend alternatief te bieden. Je bent uiteraard niet verplicht om op dit aanbod in te gaan. Bij een overboeking en het niet kunnen aanbieden van een alternatief, krijg je de reserveringskosten en kosten voor een eventuele annuleringsverzekering teruggestort. Wanneer de totale verblijfskosten reeds vooraf zijn voldaan, worden deze ook teruggestort.

naar boven

Wijzigen

Is een reservatie naderhand nog te wijzigen? Om een reservatie te wijzigen (bijvoorbeeld naar een andere aankomstdatum) dient dit aan ons doorgegeven te worden via het contactformulier onder vermelding van het reservatienummer of telefonisch via ons lokale telefoonnummer dat je in de reservatiebevestiging vindt. Voor gebruik via ons lokale telefoonnummer worden, buiten de kosten van jouw telefoongebruik, als vanzelfsprekend geen kosten in rekening gebracht. Wijzigingen zijn altijd op aanvraag en alleen mogelijk indien het hotel hiervoor akkoord geeft. HotelSpecials.be rekent geen wijzigingskosten wanneer je bijvoorbeeld de aankomstdatum van je reservatie wilt wijzigen, afhankelijk van de voorwaarden van de door jou gereserveerde Special. Het hotel kan eventueel wel extra kosten rekenen wanneer jouw Special op de gewijzigde datum in een hogere prijsklasse valt. Daarnaast wordt de prijs hoger wanneer je van 1 naar meerdere nachten wijzigt.

Hoe kan ik de aankomstdatum van mijn reservatie wijzigen? Wanneer je verhinderd bent op de gereserveerde datum kun je onze Service Desk contacteren via ons lokale telefoonnummer dat je in de reservatiebevestiging vindt of door het contactformulier in te vullen. Voor gebruik via ons lokale telefoonnummer worden, buiten de kosten van jouw telefoongebruik, als vanzelfsprekend geen kosten in rekening gebracht. Wij kijken dan of we je reservatie kunnen verzetten naar een nieuwe datum. Het wijzigen van de reservatie via HotelSpecials.be is in principe kosteloos, afhankelijk van de voorwaarden van de door jou gereserveerde Special. Het hotel zelf kan eventueel wel extra kosten rekenen wanneer jouw Special op de gewijzigde datum in een hogere prijsklasse valt.

Hoe kan ik het aantal personen, het hotel of arrangement wijzigen? Wijzigingen zijn alleen mogelijk indien het hotel hiervoor akkoord geeft. Wil je bijvoorbeeld een wijziging aanbrengen in het arrangement, aantal personen of gereserveerde hotel, contacteer dan onze Service Desk. Ons lokale telefoonnummer vind je in de reserveringsbevestiging of vul het contactformulier in. Voor gebruik via ons lokale telefoonnummer worden, buiten de kosten van jouw telefoongebruik, als vanzelfsprekend geen kosten in rekening gebracht.

naar boven

Annuleren

Hoe kan ik een reservatie annuleren? Via een link in de bevestigingsmail kan de betreffende reservatie worden geannuleerd. De annulatievoorwaarden ten tijde van de reservatie zijn hierbij van toepassing. Indien je de e-mail niet hebt bewaard of alleen een bevestigingsbrief hebt ontvangen, kun je onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief).

Let op: het hotel kan annulatiekosten in rekening brengen als de annulatiestermijn is verstreken. Wij adviseren om deze reden altijd om bij het maken van een reservatie een annulatieverzekering af te sluiten. De betaalde servicekosten en eventuele kosten van een afgesloten annulatieverzekering zijn niet terug te vorderen. Daarnaast worden eventuele CreditCard kosten niet teruggestort. Wij adviseren je dan ook telefonisch contact te zoeken met onze Service Desk om te informeren of de reservatie gewijzigd kan worden naar een nieuwe datum.

Diverse hotels hanteren de annulatievoorwaarden van de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH).

Wat is het verschil tussen annulatievoorwaarden en een annulatieverzekering? Alle hotels hanteren annulatievoorwaarden en deze verschillen per hotel. In deze voorwaarden staat vermeld wanneer het hotel kosten in rekening zal brengen bij een annulatie. Een annulatieverzekering is een verzekering tegen financiële schade ten gevolge van het annuleren van een reis. Wanneer je bij een annulatie een rekening van het hotel ontvangt kun je deze, mits de annulatie valt onder annulatievoorwaarden, declareren bij Allianz Global Assistance.

Kan ik een annulatieverzekering afsluiten? In samenwerking met Allianz Global Assistance biedt HotelSpecials je de mogelijkheid om tijdens het maken van je reservatie een annulatieverzekering af te sluiten. Je sluit al een annulatieverzekering af vanaf 3,00 € bij een totale reissom tot 49,00 €. Wil jij weten wat de premie is van de annulatieverzekering van jouw geboekte reis? Bekijk dan hier de prijstabel. Wij raden je altijd aan om een annulatieverzekering af te sluiten. Wanneer je namelijk niet binnen de annulatievoorwaarden van het hotel annuleert, kan het hotel kosten in rekening brengen.

Meer informatie over de annulatievoorwaarden van een hotel vind je op de detailpagina van het betreffende hotel en in je reservatiebevestiging. Worden er door het hotel kosten in rekening gebracht? Dan zal Allianz Global Assistance deze kosten vergoeden, als het verzekerd is onder voorwaarden van de annulatieverzekering. Of je aanspraak kunt maken op je annulatieverzekering, wordt bepaald door Allianz Global Assistance.

Wil je een claim indienen? Bekijk dan de vraag ‘Hoe kan ik een claim indienen bij Allianz Global Assistance’ over hoe dit in zijn werk gaat.

Hoe kan ik een claim indienen bij Allianz Global Assistance? Bij het maken van een reservatie kun je ervoor kiezen om een annulatieverzekering af te sluiten via Allianz Global Assistance. Indien je jouw reservatie moet annuleren en het hotel brengt hiervoor kosten in rekening, dan kun je een claim indienen bij Allianz Global Assistance. Let op: Je kunt alleen een claim indienen wanneer je een annulatieverzekering via HotelSpecials.be hebt afgesloten en wanneer je claim onder de voorwaarden van Allianz Global Assistance valt. Wil je de schade melden? Dan kan je via deze link de schadeformulieren downloaden en ingevuld sturen naar het daar vermelde adres. Je reservatienummer is je polisnummer en je reservatiebevestiging is het polisblad.

Wat houden de Uniforme Voorwaarden Horeca/UVH in? De Uniforme Voorwaarden Horeca zijn de voorwaarden waarop Belgische en Nederlandse horecabedrijven, waaronder hotels, hun diensten verlenen. Ook de voorwaarden betreft het annuleren van een reservatie (of no show) zijn hierin opgenomen. Wanneer een hotel de Uniforme Voorwaarden Horeca toepast als je je reservatie hebt geannuleerd, heb je te maken met vastgestelde percentages van de verblijfskosten die in rekening worden gebracht. De hoogte van het verschuldigde bedrag is afhankelijk van de periode wanneer je annuleert ten opzichte van de aankomstdatum.

De Uniforme Voorwaarden Horeca zijn als volgt:
Wanneer een reservatie voor uitsluitend hotelaccommodatie, al dan niet met ontbijt, is gemaakt voor één of meer individuen geldt voor annulatie van die reservatie het volgende:
a. Wanneer je meer dan 1 maand voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je geen kosten verschuldigd aan het door jou geboekte hotel.
b. Wanneer je meer dan 14 dagen voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je verplicht 15% van de reservatiewaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.
c. Wanneer je meer dan 7 dagen voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je verplicht 35% van de reservatiewaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.
d. Wanneer je meer dan 3 dagen voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je verplicht 60% van de reservatiewaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.
e. Wanneer je meer dan 24 uur voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je verplicht 85% van de reservatiewaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.
f. Wanneer je meer dan 24 uur of minder voor de ingangsdatum van je reservatie annuleert, ben je verplicht 100% van de reservatiewaarde aan het door jou geboekte hotel te betalen.

naar boven

HotelCadeau

Wat is HotelCadeau? HotelCadeau is de ideale giftcard! Je kunt deze cadeaukaart naar wens opwaarderen van 5 € tot 150 € en inleveren op HotelSpecials.be. Bij een eventuele restwaarde blijft het bedrag op je cadeaukaart staan. Indien de kosten voor de hotelovernachting hoger zijn dan de waarde van de kaart, kan het resterende bedrag worden bijbetaald met een kredietkaart. Bij het gebruik van een kredietkaart betaalt u 1.5% van het totaal aan HotelSpecials.be te betalen bedrag aan transactiekosten. Maakt u gebruik van een eenmalige machtiging, dan betaalt u € 0,50 transactiekosten. Aan HotelCadeau zijn geen extra voorwaarden verbonden, zoals het verplicht gebruikmaken van een diner. Lees meer over de cadeaukaart: HotelCadeau.

Let op: HotelCadeau is momenteel niet verkrijgbaar in België.

Hoe lang is mijn HotelCadeau geldig? De waarde van HotelCadeau is geldig tot 3 jaar na de aanschafdatum. Wanneer je een HotelCadeau via de e-mail ontvangen hebt, staat de waarde van het HotelCadeau altijd in de e-mail vermeld.

Hoe kan ik het saldo van mijn HotelCadeau bekijken? Bekijk hier het saldo van je HotelCadeau: Saldocheck. Wanneer je een HotelCadeau via de mail hebt ontvangen, staat de waarde en geldigheid altijd in de e-mail vermeld.

Moet ik het saldo van mijn HotelCadeau in 1 keer opmaken? Nee, je kunt je saldo in delen verbruiken. De waarde van de cadeaukaart is geldig tot 3 jaar na de aanschafdatum.

Hoe verzilver ik mijn HotelCadeau? Volg onderstaande stappen om je HotelCadeau te verzilveren. Maak je keuze uit meer dan 4000 hotels in de Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en Scandinavië en geniet van een heerlijk hotelverblijf! HotelCadeau verzilveren:

* Bekijk de hotelaanbiedingen op HotelSpecials.be
* Selecteer een hotel naar keuze
* Maak je reservatie
* Vul het cadeaukaartnummer en de code onder de kraslaag in op het reservatieformulier (deze staan op de achterzijde van je cadeaukaart)
* Je kunt het restant bedrag voldoen via kredietkaart (MasterCard, VISA en American Express), Sofort banking, MisterCash of PayPal. Bij het gebruik van een creditcard betaal je 1.5% van het totaal aan HotelSpecials.nl te betalen bedrag aan transactiekosten. Maak je gebruik van een eenmalige machtiging, dan betaalt u € 0,50 transactiekosten.
* Bevestig de reservatie
* Je HotelCadeau is verzilverd!

Let op: het HotelCadeau is alleen te verzilveren tijdens de boeking via onze website of Service Desk, niet bij het hotel. Bewaar ook je HotelCadeau zorgvuldig, totdat het verblijf heeft plaatsgevonden. Mocht je in het geval van een annulering recht hebben op teruggave, dan wordt het tegoed teruggestort op de cadeaukaart. 

Kan ik een HotelCadeau inleveren bij het hotel? Nee, het is niet mogelijk het HotelCadeau in te leveren bij het hotel. Je kan alleen het HotelCadeau verzilveren tijdens de boeking via onze website of Service Desk.

Via de e-mail heb ik een HotelCadeau code ontvangen, hoe gebruik ik die? * Bekijk het hotelaanbod op HotelSpecials.be
(keuze uit meer dan 4000 hotels in de Benelux, Duitsland en Frankrijk).
* Selecteer een hotel naar keuze.
* Maak jouw reservering.
* Vul de cadeau code en pin in.
* Je kunt het restant bedrag voldoen via kredietkaart (MasterCard, VISA en American Express), Sofort banking, MisterCash of PayPal. Bij het gebruik van een creditcard betaal je 1.5% van het totaal aan HotelSpecials.nl te betalen bedrag aan transactiekosten. Maak je gebruik van een eenmalige machtiging, dan betaalt u € 0,50 transactiekosten.
* Bevestig de reservering.
* Jouw HotelCadeau is verzilverd!

Sla de HotelCadeau code zorgvuldig op, totdat het verblijf heeft plaatsgevonden. Mocht je de boeking annuleren, dan wordt de cadeau code opnieuw opgewaardeerd

Waar is HotelCadeau verkrijgbaar? HotelCadeau is momenteel niet verkrijgbaar in België.

Wat is de waarde van een HotelCadeau? Voor elke cadeauverpakking kun je zelf de waarde bepalen van 5 € tot 150 €. De hotelaanbiedingen en de voorwaarden zijn voor alle kaarten gelijk. Wanneer je een HotelCadeau via de e-mail ontvangen hebt, staat de waarde en geldigheid altijd in de e-mail vermeld.

Wat zijn de algemene voorwaarden van HotelCadeau? Lees onze algemene voorwaarden nauwkeurig door voordat je gebruikmaakt van HotelCadeau. Bekijk de algemene voorwaarden van HotelCadeau.

Wanneer en hoe betaal ik het eventuele resterende bedrag? Bij een reservatie met HotelCadeau, gebruik je het saldo op de HotelCadeau voor je boeking. Indien het saldo niet toereikend is, moet het restbedrag vooraf aan HotelSpecials worden betaald. Deze kosten voldoe je middels een kredietkaart. Let op: bij het gebruik van een kredietkaart betaalt u 1.5% van het totaal aan HotelSpecials.be te betalen bedrag aan transactiekosten. Maakt u gebruik van een eenmalige machtiging, dan betaalt u € 0,50 transactiekosten. Lees meer over de betaling: hoe verzilver ik mijn HotelCadeau?

Met welke cadeaubonnen kan ik betalen? Je kunt bij HotelSpecials.be alleen betalen met een HotelCadeau. Alle overige vouchers, cadeaubonnen e.d. kunnen niet verzilverd worden bij het maken van een reservatie via HotelSpecials.be. Zie HotelCadeau voor meer informatie.

Ik heb meerdere HotelCadeau kaarten, wat moet ik doen? •    Je kunt maximaal 1 verzilverde kaart per reservatie gebruiken;
•    Heb je meerdere kaarten? Neem dan contact met ons op via 078-480903 (lokaal tarief);

naar boven

‘Mijn nieuwsbrief voorkeuren’

Hoe kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief? Meld je nu aan voor de nieuwsbrief en ontvang als eerste al onze aanbiedingen!

Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief? Open de ontvangen nieuwsbrief en klik op ‘afmelden’ rechts onderaan de nieuwsbrief. Vervolgens word je doorgelinkt naar de website waar je je kunt afmelden via de knop ‘ik meld me af’.

Mijn e-mailadres is niet bekend in het systeem. Hoe kan ik mij toch afmelden? Stuur jouw ontvangen nieuwsbrief door naar redactie@HotelSpecials.nl. In deze nieuwsbrief vinden wij een unieke code waarmee wij jou kunnen afmelden.

Ik heb me afgemeld, maar ik wil me graag weer aanmelden. Hoe doe ik dit? Meld je weer aan op de nieuwsbrief door hier te klikken.

Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen? Open de ontvangen nieuwsbrief en klik op de link ‘Mijn nieuwsbrief voorkeuren’ onderaan de nieuwsbrief. Via het tabje ‘Persoonlijke gegevens’ kun je het e-mailadres wijzigen en opslaan.

Als ik mijn e-mailadres wijzig, wordt deze dan alleen aangepast bij HotelSpecials? Als je je e-mailadres wijzigt bij HotelSpecials.be, dan verandert deze automatisch ook voor HotelAanbiedingen.nl en BungalowSpecials.be.
Lukt het niet om het e-mailadres te wijzigen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Er staat dat het e-mailadres al bekend is. Wat kan ik doen? Als het e-mailadres al bekend is bij HotelSpecials, dan is het niet mogelijk om dit e-mailadres nogmaals te registreren. Wil je het e-mailadres aanpassen? Ga dan naar ‘Mijn nieuwsbrief voorkeuren’ via de ontvangen nieuwsbrief.

Ik wil de nieuwsbrief een tijdje niet ontvangen. Hoe kan ik dat instellen? Open de ontvangen nieuwsbrief en klik op de link ‘Mijn nieuwsbrief voorkeuren’ onderaan de nieuwsbrief. Deze linkt door naar de website waar je bij het tabje ‘pauzeren’ kan instellen tot wanneer je geen nieuwsbrief wilt ontvangen. Wil je deze wel weer ontvangen? Klik dan op ‘hef op’.

Ik heb de nieuwsbrief gepauzeerd. Waar kan ik dat ongedaan maken? Open de ontvangen nieuwsbrief en klik op de link ‘Mijn nieuwsbrief voorkeuren’ onderaan de nieuwsbrief. Via het tabje ‘pauzeren’ kun je weer de nieuwsbrief ontvangen door op ‘hef op’ te klikken.

Ik wil instellen hoe vaak ik de nieuwsbrief wil ontvangen. Hoe kan ik dit doen? Open de ontvangen nieuwsbrief en klik op de link ‘Mijn nieuwsbrief voorkeuren’ onderaan de nieuwsbrief. Via het tabje ‘aantal ontvangen’ stel je in hoe vaak je de nieuwsbrief wilt ontvangen.

Ik ben verhuisd maar ik kan het juiste land niet aanvinken. Je kan hiervoor contact opnemen met redactie@hotelspecials.nl

Mijn vraag staat er niet bij. Wat kan ik doen? Heb je problemen of vragen m.b.t. de nieuwsbrief? Mail dan naar redactie@hotelspecials.nl en we proberen je zo snel mogelijk te helpen.

naar boven

Jouw mening/ervaring

Hoe kan ik mijn mening/ervaring delen? Iedere dag streven wij ernaar onze gasten de leukste aanbiedingen tegen de beste voorwaarden te bieden. Behalve scherpste specials, bieden wij een Service Desk welke 7 dagen per week bereikbaar is om vragen te beantwoorden of te assisteren bij het boeken. Deze bereik je via 078-480903 (lokaal tarief).

Jij weet als geen ander hoe JIJ onze dienst ervaart. Wij horen dan ook graag jouw mening over onze dienstverlening. Hiervoor kun je heel gemakkelijk ons contactformulier gebruiken. 

Welke meningen/ervaringen hebben gasten/hotels? Hoe werden wij door andere gasten/hotels gewaardeerd? Lees het terug op de klantendienst pagina jouw mening/ervaring.

Wil je ook jouw mening/ervaring delen?
Doe dat dan via het contactformulier.

Alle beoordelingen zijn gepubliceerd met medewerking van de desbetreffende persoon/personen.

naar boven

HotelSpecials.be algemeen

Wat houdt laagste prijsgarantie van HotelSpecials.be in? HotelSpecials.be biedt haar gasten de laagste prijsgarantie. Dit betekent dat je op het moment van boeken gegarandeerd de laagste prijs betaalt voor een aanbieding op onze website. Deze laagste prijsgarantie wordt dagelijks geüpdatet en gecontroleerd.

Mocht je dezelfde aanbieding bij een vergelijkbare aanbieder toch goedkoper aantreffen, dan betalen wij jou het verschil terug. Er zijn echter de volgende voorwaarden aan verbonden: 
- Identiek kamertype en aantal personen 
- Identieke aankomstdatum 
- Uiterlijk 24 uur na het maken van de boeking 
- Alle prijzen zijn excl. eventuele toeristenbelasting en servicekosten voor Specials (€ 10,00 bij 1 nacht en € 15,00 bij 2 of meerdere nachten) 
- Identieke annuleringsvoorwaarden 
- Identieke betalingsvoorwaarden 
- Identieke inhoud van de special of het arrangement

Hoe gaat HotelSpecials.be om met persoonsgegevens? HotelSpecials.be respecteert en beschermt de privacy van alle gebruikers van de website en zorgt dat alle persoonsgegevens vertrouwelijk worden behandeld. Wij verzamelen verschillende gegevens waarmee wij de bezoeker een zo optimaal als mogelijke dienstverlening bieden. Ook gaan wij zeer zorgvuldig met persoonsgegevens om. Daarnaast verstrekken wij de gegevens in geen geval aan derden. In het privacy statement wordt precies uitgelegd welke gegevens worden verzameld en wat wij met deze gegevens doen

Hoe kan ik contact opnemen met HotelSpecials.be? Voor vragen kan je van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 22.30 uur, zaterdag van 10.00 tot 18.00 uur en op zondag van 10.00 tot 22.00 uur onze Service Desk contacteren via telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of vul het contactformulier in.

Geldt er een rookbeleid in de horeca? Sinds 1 januari 2006 is in België het rookverbod voor de horeca van kracht. Het ministerie heeft besloten dat er vanaf dan niet meer gerookt mag worden in horecagelegenheden. Hieronder vallen ook de hotels. Dit houdt in dat er vanaf dat moment alleen nog rookvrije kamers worden aangeboden en er in alle openbare ruimtes, zoals restaurants en bars, niet gerookt mag worden. Ook in Nederland, Duitsland en Frankrijk zijn nagenoeg alle horecagelegenheden rookvrij.

Waar kan ik terecht met klachten? Klachten betreffende het hotel (kamer/diner/service) kunnen het beste ter plekke in het hotel worden gemeld. Het hotel kan op dat moment de klacht in behandeling nemen.

Heb je een klacht? Dien deze dan zo snel mogelijk in via dit formulier. Klachten kunnen tot uiterlijk 2 maanden na afloop van de reservering in behandeling worden genomen.

Klachten over onze dienstverlening kunnen ook naar dit e-mailadres worden gestuurd. Wij streven er naar om binnen 2 werkdagen een klacht in behandeling te nemen. We reageren uiterlijk binnen 14 dagen inhoudelijk op een klacht. Hiervan wordt een bevestiging gestuurd.

Waarom staan de telefoonnummers van de hotels niet vermeld? De specials die getoond worden op HotelSpecials.be zijn alleen via ons te reserveren. Indien je specifieke vragen hebt over het hotel, kan onze Service Desk deze voor je beantwoorden. Deze is te bereiken via 078-480903 (lokaal tarief).

naar boven

Tips voor onderweg

Wat is een vignet? Een vignet is een sticker en tevens het bewijs dat er voor een voertuig wegenbelasting is betaald. Je koopt een vignet vooraf in Nederland bij de ANWB of bij alle grensovergangen in Oostenrijk en Zwitserland. Het type vignet dat je koopt, is afhankelijk van je reisduur en je voertuig waarmee je reist. In Oostenrijk zijn er vignetten verkrijgbaar voor 10 dagen, 2 maanden en een jaar. Zwitserland kent alleen een vignet dat voor een heel jaar geldig is. Het is belangrijk dat je de sticker duidelijk op de ruit plakt, voordat je de grens passeert.

Wanneer is een vignet verplicht? In Oostenrijk en Zwitserland is een vignet verplicht voor alle autosnelwegen zodra je de grens passeert. Heb je geen vignet of is deze niet op de vooruit geplakt, dan riskeer je een boete.

Waar is een vignet verplicht? In Oostenrijk en Zwitserland is het hebben van een vignet verplicht. Ook dient deze duidelijk zichtbaar op de vooruit van de auto geplakt zijn. Heb je geen vignet of is deze niet op de vooruit geplakt, dan riskeer je een boete.

Wat is een milieusticker? De milieusticker in Duitsland is in het leven geroepen om de luchtkwaliteit in de steden te verbeteren. Op basis van het kenteken van je voertuig, koop je een groene of gele -milieusticker. De sticker is onbeperkt geldig zolang je hetzelfde kenteken behoudt. Deze sticker bepaald in welke milieuzones je met het voertuig mag komen. De milieusticker is verkrijgbaar bij de ANWB, in Duitsland bij Tüv-kantoren en eenvoudig zelf online te bestellen. Je plakt de milieusticker onderaan op de vooruit van het voertuig.

Wanneer is een milieusticker verplicht? Een milieusticker is verplicht zodra je een gebied waarvoor beperkingen gelden wilt bezoeken. Deze zogeheten Umweltzones, herken je aan een verkeersbord met daaronder het soort milieusticker die je nodig heb om in die zone te mogen rijden. Als je buiten de milieuzones blijft, bijvoorbeeld op de snelwegen heb je geen milieusticker nodig.

Waar is een milieusticker verplicht? De milieusticker is voornamelijk in de grote binnensteden van Duitsland verplicht. Heb je geen milieusticker of heb je deze niet op de voorruit geplakt, riskeer je een boete. Als je buiten de milieuzones blijft, bijvoorbeeld op de snelwegen, heb je geen milieusticker nodig.

naar boven

Groepsboeking

Wat is een groepsboeking? Een groepsboeking is een boeking van 10 of meer kamers. Per hotel kan je bekijken of het hotel beschikbaarheid heeft voor de groep. Je kan, afhankelijk van de beschikbaarheid, per boeking tot maximaal 20 kamers boeken via onze website. Heb je hier toch nog vragen over? Neem dan contact op met onze servicedesk op telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of mail naar info@hotelspecials.be.

Kan ik meerdere kamers boeken? Ja, dat kan afhankelijk van de beschikbaarheid bij het hotel. Op onze website kun je tot maximaal 20 kamers zoeken naar het gewenste hotel en de gewenste datum voor je verblijf.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden bij een groepsboeking? Voor een groepsboeking, gelden afwijkende annuleringsvoorwaarden. Informeer bij onze servicedesk op telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of mail naar info@hotelspecials.be welke voorwaarden voor jouw boeking van toepassing zijn.

Kan ik een groepsboeking nog annuleren? Dit is afhankelijk van de annuleringsvoorwaarden. Deze zijn vaak afwijkend van een individuele boeking. Onze servicedesk informeert je graag over de voorwaarden en mogelijkheden. Onze servicedesk is telefonisch te bereiken via 078-480903 (lokaal tarief) of per mail via info@hotelspecials.be

Kan ik extra's bijboeken bij een groepsboeking? Wanneer het hotel extra's aanbiedt als een welkomstdiner of fietshuur, vind je dit terug op de website. Heb je vragen over de extra's, neem dan contact op met onze servicedesk op telefoonnummer 078-480903 (lokaal tarief) of mail naar info@hotelspecials.be. Het is helaas niet mogelijk andere extra's te bieden dan genoemd op de website (als bijvoorbeeld een vergaderzaal). Hiervoor kan je direct contact opnemen met het hotel.